Kindred publicerar års- och hållbarhetsrapport för 2023

Kindred Group har idag offentliggjort sin kombinerade års- och hållbarhetsrapport för räkenskapsåret 2023. Rapporten finns tillgänglig på koncernens webbplats www.kindredgroup.com.

Kindred Group plc (Kindred) har idag offentliggjort sin kombinerade års- och hållbarhetsrapport för räkenskapsåret 2023. Rapporten ger en introduktion till Kindred som bolag och inblick i koncernens strategi samt värdeskapande faktorer.

I sitt vd-ord sammanfattar Nils Andén året och belyser Kindreds fokus framåt; ”Den geopolitiska situationen i Europa och andra delar av världen fortsätter att skapa oro. I denna utmanande tid har vi fortsatt att fokusera på verksamheten och stöttat varandra inom bolaget. Kindred är ett framgångsrikt tillväxtbolag och har varit under många år, delvis tack vare vår förmåga att samarbeta som ett team. Vi är och fortsätter att vara fullt fokuserade på vårt syfte att vara en pålitlig källa till underhållning som bidrar positivt till samhället.”

"I början av 2023 lovade vi att uppnå en underliggande EBITDA på minst 200 miljoner brittiska pund fram till slutet av året - ett ganska ambitiöst mål vid den tiden. Jag är extremt stolt över alla på Kindred eftersom vi lyckades uppnå det målet. Eftersom jag vet att vi kan uppnå det vi bestämmer oss för - så länge vi är fokuserade och konsekventa - har vi kommit överens med vår styrelse att leverera en underliggande EBITDA på 250 miljoner brittiska pund till slutet av 2024", fortsätter Nils Andén.

Kindreds årsstämma kommer att hållas den 26 april 2024 kl. 10.00 CEST i Stockholm.

Års- och hållbarhetsrapporten för 2023 har tagits fram utifrån det enhetliga elektroniska rapporteringsformatet (ESEF) som anges i ESEF-förordningen i öppenhetsdirektivet. Års- och hållbarhetsrapporten finns tillgänglig på koncernens webbplats via denna länk.

Bifogat denna pressrelease finns styrelsens tillkännagivande av ESEF årsrapporter.

Kindred har en ambition att minska bolagets klimatpåverkan och därför publiceras års- och hållbarhetsrapporten för 2023 endast i digitalt format och på engelska.

Informationen är sådan som Kindred Group är skyldigt att offentliggöra enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-03-13 14:00 CET.

Alexander Westrell, Director of Communications

Patrick Kortman, tillförordnad CFO

ir@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, Nordamerika och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har cirka 2 500 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), samt medgrundare av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.