Kindred rankad som den femte mest attraktiva arbetsgivaren inom tech i Sverige

Kindred har placerat sig som den femte mest attraktiva arbetsgivaren inom teknikbranschen i en omröstning gjord av Karriärföretagens karriärnätverk Young Professional i Sverige.

Kindred Group plc, Kindred, har, enligt en omröstning genomförd av Karriärföretagens karriärnätverk Young Professionals, placerat sig som topp fem bland de mest eftertraktade arbetsgivarna inom kategorin IT av de Young Professionals som varit yrkesverksamma i fem till åtta år.

”Vi är hedrade över att ha placerat oss som femte mest attraktiva arbetsgivare bland unga yrkesverksamma med fem till åtta års yrkeserfarenhet enligt Karriärföretagens omröstning. Vi kommer fortsätta vårt arbete med att vara den bästa arbetsgivaren för personer inom teknikbranschen, och detta är ett tydligt bevis på att vi gör rätt saker. Vi är glada att vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utvecklingsmöjligheter, mentorskap och en kreativ arbetsmiljö där alla kan utvecklas och nå sin fulla potential," säger Johan Engberg, Chef för Tech Employee Lifecycle, Kindred Group.

Karriärföretagen genomförde sin omröstning under perioden maj till juli 2023, och den inkluderade deltagare från olika akademiska bakgrunder inom kategorierna IT, civilingenjörer, högskoleingenjörer, ekonomer, samhällsvetare, fastighetsmäklare och jurister. Totalt deltog 3 986 Young Professionals i omröstningen. Kategoriseringen av Young Professionals baserades på antalet år de varit yrkesverksamma, antingen inom intervallet ett till fyra år eller fem till åtta år. Definitionen av Young Professionals enligt Karriärföretagen är individer som är mellan 25 och 35 år gamla och som har avslutat sin akademiska utbildning inom de senaste ett till åtta åren och därefter påbörjat sina yrkeskarriärer.

Maria Angell Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, Nordamerika och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har cirka 2.500 medarbetare globalt och är medlem av European Gaming and Betting Association (EGBA), samt medgrundare av IBIA, (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com

Johan Engberg, Chef för Tech Employee Lifecycle