Kindred stödjer kampanjen "Racing is Everyone's Sport"

Kindred Group deltar genom sitt varumärke Unibet i Great British Racings kampanj "Racing is Everyone's Sport". Kampanjen är ett samarbete mellan Great British Racing och hästsportens Racing with Pride-nätverk och syftar till att uppmuntra och välkomna medlemmar från hbtq+-samhället att delta i sporten hästkapplöpning.

Lördagen den 4 december sponsrar Unibet det populära hästkapplöpningseventet, Unibet Becher Chase-dagen på Aintree i Liverpool. Jockeys uppmuntras att bära regnbågsarmbindel och regnbågspins delas ut till personal och åskådare för att lyfta fram kampanjen och uppmuntra till samtal. Unibet kommer bland annat att inkludera regnbågslogon på sadeldukarna i samband med alla lopp, inklusive det prestigefyllda Unibet Becher Chase-loppet.

"På Kindred är vi fast beslutna att bygga ett mångfaldigt lag och säkerställa en inkluderande och jämlik miljö för alla. Det känns självklart att vara med och stödja denna viktiga rörelse. Som sponsorer till ett av de stora loppen på lördag känns det extra kul att kunna dedikera en av våra fyra tv-sända tävlingar från Aintree till att lyfta fram kampanjens profil”, säger Ed Nicholson, Head of Kindred Racing Communications and Sponsorship.

"Alla våra fyra tv-sända Unibet-sponsrade tävlingar, inklusive Unibet Becher Chase, kommer att ha med Unibet-märkta sadeldukar. Var och en av dessa broderas med skräddarsydda namn på hästarna som kommer att bära dem, de utsmyckas även med Rainbow Laces färger. Sammantaget har vi avsatt 20 procent av våra marknadsföringstillgångar för dagen till kampanjen", avslutar Nicholson.

"Det är fantastiskt att återigen se hästkapplöpning ansluta sig till det bredare idrottssamfundet för att fira Stonewalls Rainbow Laces-initiativ. Racing Is Everyone's Sport är en möjlighet för brittisk hästkapplöpning att visa sitt fortsatta engagemang för hbtq+-inkludering och att reflektera över den utveckling som redan har skett på detta område”, säger David Letts, ordförande för Racing with Pride och medlem i Diversity in Racing Steering Group.

"Vi är mycket glada över att British Racing krokar arm med andra sporter för att ingå ett samarbete med Stonewalls berömda Rainbow Laces-kampanj, där målet är att alla - oavsett sexualitet - ska känna sig välkomna inom idrotten”, säger Gregg Taylor, Head of Marketing, Great British Racing.

“Det är också lovvärt att vi i år ser aktörer som Unibet stödja kampanjen och uppmuntra hbtq+-inkludering på Aintree Racecourse på lördag, med olika aktiviteter och reklam över hela kapplöpningsbanan. Vi vill tacka Unibet och alla kapplöpningsbanor, deltagare och sponsorer som är med och stödjer Racing Is Everyone's Sport," avslutar Taylor.

Maria Angell-Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

+46 72 165 15 17

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, USA och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1 600 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), samt IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com

På Kindred är vi fast beslutna att bygga ett lag med mångfald och säkerställa en inkluderande och jämlik miljö för alla. Det känns självklart att vara med och stödja denna viktiga rörelse