Kindred stöttar Women in Tech Sweden i arbetet med att öka mångfalden inom techbranschen

Kindred har återigen ingått ett samarbete med Women in Tech Sweden och deltar på årets konferens den 13 maj. Women in Tech Sweden är Nordens största teknikkonferens för kvinnor inom teknikbranschen. Årets tema "Level Up" uppmuntrar till ständig utveckling - både inom techföretag och för den enskilda individen.

Kindred Group plc (Kindred) fortsätter sitt samarbete med Women in Tech Sweden för sjätte året i rad. Women in Tech Sweden samlar 2 500 deltagare på Waterfront i Stockholm den 13 maj i syfte att nätverka, ta del av ny kunskap och dela erfarenheter. I egenskap av co-creating partner kommer Kindred att delta på konferensen, samt arrangera en meet-up på sitt kontor (Regeringsgatan 25) den 18 maj, där bolagets medarbetare delar med sig av sin expertis och kunskap. Denna meet-up kommer att vara öppen för alla deltagare på konferensen.

"Women in Tech Sweden 2022 vill i år inspirera och stötta kvinnor i techbranschen att stanna kvar genom att tillhandahålla nätverk och verktyg. Det är vi stolta över att bidra till. Att vara en del av Women in Tech är en berikande erfarenhet och våra anställda, såväl kvinnor som män, är angelägna om att delta. Mångfald och jämställdhet är en strategisk ambition och grundläggande för att säkra talanger för vår framtida framgång. Vi vet att det är just detta som särskiljer de bästa arbetsgivarna oavsett bransch”, säger Anna Jein, Sustainability Manager Kindred Group.

”Årets tema "Level Up" är något vi på Kindred kan relatera till. Det handlar om ständig utveckling, nya horisonter, och att driva förändring. Vilket vi på Kindred absolut kan relatera till och arbetar med att belysa i vår kultur och värderingar. Vi ser fram emot att bidra till att öka medvetenheten om värdet i en sådan ansats, inom såväl spelbranschen som i övriga näringslivet”, avslutar Jein.

Maria Angell-Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

+46 72 165 15 17

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, Nordamerika och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har mer än 2,000 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), samt IBIA, International Betting Integrity Association. Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com

Women in Tech Sweden 2022 vill i år inspirera och stötta kvinnor i techbranschen att stanna kvar genom att tillhandahålla nätverk och verktyg. Det är vi stolta över att bidra till. Att vara en del av Women in Tech är en berikande erfarenhet och våra anställda, såväl kvinnor som män, är angelägna om att delta. Mångfald och jämställdhet är en strategisk ambition och grundläggande för att säkra talanger för vår framtida framgång. Vi vet att det är just detta som särskiljer de bästa arbetsgivarna oavsett bransch.
Anna Jein, Sustainability Manager Kindred Group