Kindred tecknar en ny revolverande kreditfacilitet om 216,7 miljoner EUR

Kindred meddelar att det befintliga kreditfacilitetsavtalet som ingicks den 23 juli 2019 ersätts med en ny revolverande kreditfacilitet.

Den 11 november 2021 tecknade Kindred Group plc (Kindred) en ny multi-currency revolverande kreditfacilitet om 216,7 miljoner EUR med två nordiska banker. Det nya facilitetsavtalet innefattar en option om ytterligare åtagande (så kallad accordion option) som möjligör, under vissa förutsättningar, en ökning av totala åtaganden upp till 325 miljoner EUR. Avtalet har en löptid på 3 år, med en option att förlänga med ytterligare ett år.

Lånet kommer att användas för att omfinansiera utestående belopp av bolagets befintliga lån och för koncernens allmänna affärsändamål. Den nya kreditfaciliteten kommer ge Kindred en ökad finansiell flexibilitet och stödja bolagets tillväxtinitiativ och långsiktiga strategi.

Denna information är sådan som Kindred Group är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-11-11 12:00 CET.

Patrick Kortman, Head of Corporate Development & Investor Relations, +46 723 877 438

Linda Lyth, Investor Relations Manager, +46 767 681 337

ir@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, USA och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1 600 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och medgrundare av IBIA (International Betting Integrity Association), samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com