Kindreds plattform live i New Jersey

Kindred är live med sin egenutvecklade tekniska plattform i New Jersey. Genom en bredare uppsättning av analyser och data kommer plattformen att ge kunderna en säkrare miljö och en förbättrad kundupplevelse. Lanseringen i New Jersey är ett viktigt steg mot att rulla ut Kindred-plattformen över Kindreds amerikanska verksamhet.

Kindred Group plc (Kindred) är nu live i USA med Kindred-plattformen. Som redan kommunicerats fick Kindred tidigare i år det slutgiltiga godkännandet för sin egenutvecklade spelplattform av myndigheten i New Jersey, Division of Gaming Enforcement (NJDGE). Plattformen kommer att ge en förbättrad kundupplevelse med anpassningsbart och personligt innehåll och produkter, samt förbättrad analys och flexibilitet.

”Jag är stolt och tacksam över vad vårt team har gjort möjligt. Men de riktiga vinnarna är våra kunder i New Jersey som nu får tillgång till en plattform som ger dem en säkrare och mer underhållande spelupplevelse. Vi förbereder nu för att rulla ut den tekniska plattformen till alla de stater vi verkar i. Vårt mål är att migrera Pennsylvania till Kindred-plattformen under andra halvåret”, säger Henrik Tjärnström, vd och koncernchef, Kindred Group.

Den egenutvecklade teknikplattformen är redan en viktig faktor bakom Kindreds varumärkesframgång i Australien och de europeiska marknaderna.

Maria Angell Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, Nordamerika och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har cirka 2.500 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), samt IBIA, International Betting Integrity Association. Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com

Henrik Tjärnström, vd och koncernchef, Kindred Group