Kommuniké från extra bolagstämma i Kindred Group plc

Vid dagens extra bolagstämma i enlighet med artikel 135 i Companies Act (Cap.386 of the laws of Malta) beslutade stämman om aktieåterköp och makulering av aktier i enlighet med styrelsens förslag i kallelsen.

Vid den extra bolagstämman var 31,71 procent av det nominella värdet av totalt utgivna aktier/SDB representerade och 99,65 procent röstade för att bevilja bemyndigandet av återköp, medan 100 procent av utgivna aktier/SDB representerade vid stämman röstade för makulering av aktier.

Kindred Group plc

Johan Wilsby, Chief Financial Officer

johan.wilsby@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, USA och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1 600 medarbetare globalt, medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), och medgrundare av IBIA (International Betting Integrity Association), samt är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com