Patrick Kortman tillträder som tillförordnad CFO för Kindred Group

Patrick Kortman tillträder rollen som tillförordnad CFO för Kindred Group från och med 21 juni. Han tar över från Johan Wilsby som meddelade sin avgång tidigare detta år. Patrick har varit en del av Kindred Group sedan 2018 och kommer att arbeta nära Johan Wilsby under en övergångsperiod.

Kindred Group plc:s (Kindred) Director of Corporate Development and Investor Relations, Patrick Kortman, tillträder rollen som tillförordnad finansdirektör (CFO) från och med 21 juni 2023. Kindreds tidigare CFO, Johan Wilsby, annonserade sin avgång den 15 maj.

Patrick har varit anställd på Kindred sedan 2018 och arbetar när styrelsen, koncernledning och finansavdelning. Han har en gedigen erfarenhet från finanssektorn efter att ha innehaft flera seniora positioner på Nordea och Ratos.

”Jag är glad att Patrick tackat ja till att ta sig an rollen som tillförordnad CFO på Kindred. Patrick känner bolaget väl och har en gedigen erfarenhet från finanssektorn. I sin roll kommer han att fortsätta skapa värde i Kindreds finansiella verksamhet, samt i sitt arbete med koncernledningen och styrelsen där vi har fortsatt fokus på den strategiska översynen”, säger Nils Andén, tillförordnad vd och koncernchef för Kindred Group.

Johan Wilsby fortsätter att stödja koncernledningen till dess han lämnar Kindred.

I tillägg till den tillförordnade CFO-rollen har två ytterligare tillsättningar skett i koncernledningen. Usha Ganesan tillträder rollen som tillförordnad Chief Finance Operations Officer och Neil Banbury tillträder rollen som tillförordnad Chief Commercial & Marketing Officer. Samtliga tillsättningar förblir tillförordnade till dess att den strategiska översynen är slutförd.

”Det är glädjande att vi tack vare våra utmärkta chefer och medarbetare kan bibehålla momentum och fokus över hela verksamheten under denna period”, fortsätter Nils Andén.

Denna information är sådan som Kindred Group är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-06-21 08:00 CET.

Alexander Westrell, Director of Communications

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, Nordamerika och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har cirka 2.500 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), samt medgrundare av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com.

Jag har glad att Patrick tackat ja till att ta sig an rollen som tillförordnad CFO på Kindred. Patrick känner bolaget väl och har en gedigen erfarenhet från finanssektorn. I sin roll kommer han att fortsätta skapa värde i Kindreds finansiella verksamhet, samt i sitt arbete med koncernledningen och styrelsen där vi har fortsatt fokus på den strategiska översynen
Nils Andén, tillförordnad vd och koncernchef för Kindred Group