Unibet live i Ontario från dag 1

Unibet lanserar sina förstklassiga sportboks- och kasinoprodukter i Ontario på den reglerade marknaden. Från och med idag kan Unibets kunder uppleva ett komplett utbud av kasino samt vadhållningsprodukter i en reglerad och säker miljö.

Kindred Group plc (Kindred) fortsätter sin expansion i Nordamerika med lansering av både vadhållning och kasino i Ontario. Med det kommer också Kindreds globala expertis, spännande produkter och lokala fokus. Lanseringen av Unibet i Ontario sker samma dag som marknaden öppnas, den 4 april.

"Det har varit en omfattande insats från Kindreds team och våra partners för att få Unibet live i Ontario i samband med att marknaden öppnar upp", säger Amanda Brewer, Country Manager Canada. "Detta vittnar om våra höga ambitioner på en marknad som är mycket betydelsefull och som vi avser att fortsätta bygga vår internationella framgång på".

"Jag är stolt över det hårda arbete som alla har lagt ner för att säkerställa att vi kan lansera i tid. Med ett så brett utbud av sporter och en provins som är full av sportfantaster kan våra kunder förvänta sig nytänkande och tilltalande kampanjer från Unibet. Vi ser fram emot att bygga upp vår närvaro i Ontario under de kommande månaderna när vi välkomnar nya kunder till Unibet-familjen”, avslutar Brewer.

Unibets sportboks- och iGaming-produkter kommer att vara tillgängliga för kunder i Ontario via on.unibet.ca samt via mobilapparna som finns att ladda ner först i Apple Store och därefter Google Play Store.

Maria Angell-Dupont, External Communications Manager, Kindred Group

+46 72 165 15 17

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, Nordamerika och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Kindred Group har 2,000 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA) samt medgrundare av IBIA,International Betting Integrity Association. Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Unibet i Nordamerika återfinns på on.unibet.cava.unibet.com
az.unibet.compa.unibet.comin.unibet.com, ia.unibet.com och nj.unibet.com

Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap.

Läs mer på www.kindredgroup.com

Amanda Brewer, Country Manager Canada