King.com rekryterar Fredrik Åhlberg från eBay

Svenska spelutvecklingsföretaget King.com som utvecklar sociala skicklighetsspel till Facebook, mobila enheter och egna sajten King.com rekryterar Fredrik Åhlberg från eBay Europe.

Fredrik tillträder som Vice President för affärsområdet Social Games med ansvar för King.com:s erbjudande på företagets sociala plattformar. Här ingår till exempel spel för Facebook och mobila enheter.

”Fredrik kommer att säkra tillväxten och expansionen av affärsområdet Social Games på King.com. Med hans ledarerfarenhet säkerställer vi att vi behåller vår världsledande position inom spelutveckling”, säger Sebastian Knutsson, grundare och Chief Creative Officer på King.com.

I mars 2005 anställdes Fredrik som General Manager för eBay Sverige. Under de inledande åren ansvarade han för eBays etablering på den svenska marknaden och förvärvet av tradera.com. Därefter ansvarade Fredrik för eBays expansion i Europa, framförallt med fokus på Östeuropa och M&A-aktiviteter i Europa. Utöver det har Fredrik även ansvarat för eBays verksamhet i Turkiet.

Fredrik har tidigare arbetat för Tele2 med ansvar för företagets etablering i Tjeckien. Han innehar en MBA från INSEAD i Frankrike och en examen från Kungliga Tekniska Högskolan i Sverige.

För mer information:

David Pamsjö, HR Manager på King.com
david.pamsjo@king.com

Om King.com:

Spelutvecklaren King.com är världsledande på sociala skicklighetsspel med över 30 miljoner unika spelare och mer än 2,5 miljard spelade spelomgångar varje månad över hela världen. King.com erbjuder mer än 150 spel på 14 olika språk genom King.com, mobila enheter, Google och Facebook. King.com är en av världens tio största spelutvecklare på Facebook och exklusiv leverantör av onlinespel för webbportaler, webbsidor och mediaföretag. King.com grundades 2003 och har idag över 175 anställda i Stockholm, Malmö, London, Hamburg, Milano, Bukarest, Malta och San Francisco. För mer information, vänligen besök about.king.com.

Taggar: