King.com:s Bubble Witch Saga har spelats över en miljard gånger på Facebook

Färsk statistik från Appdata.com visar att drygt 2,8 miljoner spelare spelar Bubble Witch Saga varje dag, vilket gör det till världens mest populära sociala skicklighetsspel på Facebook, före speltitlar som till exempel Bejeweled Blitz. Facebooksuccén Bubble Witch Saga har utvecklats och producerats av King.com:s utvecklarteam i Stockholm. "Vi på King.com är givetvis oerhört stolta. Vi har spräckt den magiska miljardgränsen med Bubble Witch Saga. Det här är dock bara början. Vårt mål är att bli ännu större och fortsätta utveckla spel för vad vi kallar den heliga treenigheten, det vill säga webben, mobilen och sociala plattformar", säger Thomas Hartwig, utvecklingschef på King.com.
King.com är världsledande på sociala skicklighetsspel och klassas av den svenska branschorganisationen Dataspelsbranschen som Sveriges tredje största spelutvecklare baserat på omsättning efter EA Dice och Avalanche Studios.
Spela Bubble Witch Saga på Facebook genom att söka efter appen "Bubble Witch Saga".

För mer information: Sebastian Knutsson, kommunikations- och produktchef på King.com Tel: +46 (0)708 433 326 Email: zeb@king.com Thomas Hartwig, utvecklingschef på King.com Tel: +46 (0)709 148 048 Email: thomas.hartwig@king.com

Om King.com: Spelutvecklaren King.com är världsledande på sociala skicklighetsspel. King.com erbjuder mer än 200 spel på 14 olika språk över hela världen. Bolaget grundades 2003 och har idag 120 anställda i Stockholm, London, Hamburg, Milano, Rumänien och San Francisco. För mer information, vänligen besök www.king.com.