Ny version av spelet Bubble Witch Saga sammankopplar Facebook med mobilen

Svenska spelutvecklingsföretaget King.com som utvecklar sociala skicklighetsspel till Facebook, mobila enheter och egna sajten King.com lanserar idag ett av företagets mest populära Facebook-spel, Bubble Witch Saga, för iPhone, iPad och iPod Touch. Spelet är det första i sitt slag som sammankopplar Facebook med mobila iOS-enheter.

Med över 4 miljoner dagliga aktiva användare på Facebook (AppData.com) är Bubble Witch Saga ett av de mest populära sociala skicklighetsspelen på Facebook. Nu blir Bubble Witch Saga dessutom det första Facebook-spelet som till fullo kan kopplas samman med mobila enheter och pekplattor, där spelarnas resultat och framsteg lagras på båda plattformarna.

”I takt med att både konsumenter och branschen i stort fokuserar allt mer på spel för mobila enheter har lanseringen av vårt plattformsoberoende Facebook-spel varit en högt prioriterad fråga för King.com”, säger Riccardo Zacconi, vd för King.com.

I Bubble Witch Saga skjuter spelaren sönder bubblor för att på så sätt hjälpa spelets tre häxor att tillverka en häxbrygd. Spelare kan klättra i topplistorna och utmana sina vänner på hundratals nivåer. Med den nya helt sammankopplade versionen är det möjligt att börja spela precis där man slutade senast, när som helst och var som helst, på Facebook eller i mobilen.

”Vi är mycket glada över att vara pionjärer som redan nu kan göra detta spel tillgängligt för våra spelare. Man behöver inte längre vara inloggad för att spela, vilket gör det möjligt att uppleva spänningen med Bubble Witch Saga när och var man vill, utan att förlora sin position i spelet”, säger Riccardo Zacconi.

Lanseringen av en Android-version av spelet planeras senare i år, tillsammans med ytterligare mobila versioner från den populära Saga-serien. För att spela Bubble Witch Saga för iOS, vänligen besök http://itunes.com/app/bubblewitchsaga/.

För mer information:
Tommy Palm, Mobile Guru, King.com
tommy.palm@king.com

Om King.com:
Spelutvecklaren King.com är världsledande på sociala skicklighetsspel med över 40 miljoner unika spelare och mer än 3 miljarder spelade spelomgångar varje månad över hela världen. King.com erbjuder mer än 150 spel på 14 olika språk genom King.com, mobila enheter, Google+ och Facebook. King.com är en av världens tio största spelutvecklare på Facebook med över 11 miljoner dagliga aktiva användare. King.com är exklusiv leverantör av onlinespel för webbportaler, webbsidor och mediaföretag. King.com grundades 2003 och har idag över 175 anställda i Stockholm, Malmö, London, Barcelona, Hamburg, Milano, Bukarest, Malta och San Francisco. För mer information, vänligen besök about.king.com.

Taggar: