• King/

Världsaidsdagen 2017: King i samarbete med App Store och (RED) för att stötta kampen mot aids

Report this content

Spelföretaget King uppmärksammar årets världsaidsdag i ett samarbete med App Store och (RED) där King erbjuder begränsade upplagor av speltitlarna Candy Crush Saga, Candy Crush Jelly Saga och Candy Crush Soda Saga. Alla intäkter går till den globala fonden mot aids, tuberkulos och malaria.

Från den första december till och med den åttonde december 2017, går samtliga intäkter från köp i iPhone eller iPad av (CANDYLICIOUS)RED i Candy Crush Saga, (SODALICIOUS)RED i Candy Crush Soda Saga, samt (JELLYLICIOUS)RED i Candy Crush Jelly Saga till den globala fonden. Den globala fonden är en internationell organisation som erbjuder förebyggande åtgärder, tester, behandling, rådgivning och vård till de mest utsatta delarna av världen.

”Vi är glada att få möjligheten att bidra till kampanjen och därmed stötta den viktiga kampen för en aidsfri generation. Vi hoppas att våra spelare deltar i initiativet och att de känner stolthet i att deras köp bidrar till en positiv förändring för befolkningen i södra Afrika”, säger Andreas Olofsson, exekutiv producent, Candy Crush Saga.

För mer information, vänligen kontakta:
Charley Nyström Tesch
PR-ansvarig
ext.charley.nystrom@king.com

Om King
King är ett världsledande spelföretag i den mobila världen. King har 293 miljoner aktiva användare i månaden (Q3 2017) på webben, sociala och mobila plattformar och har utvecklat över 200 speltitlar som spelas världen över på king.com och royalgames.com, Facebook och mobila distributionsplattformar såsom Apple App Store, Google Play Store, Microsoft Windows App Store och Amazon App Store. King förvärvades av Activision Blizzard (NASDAQ: ATVI) i februari 2016. King har spelstudios i Stockholm, Malmö, London, Barcelona, Berlin och Seattle samt kontor i San Francisco, Los Angeles, New York, Chicago, Malta, Tokyo och Bukarest.