Välj Kingspan Klargester till ditt kommersiella projekt

BioDisc BD-BM är ett reningsverk för kommersiellt bruk och passar till en rad olika tillämpningar, alltifrån Skolor, Pubar, Hotell, campingplatser, sommarstugor & industribyggnader. BioDisc BD-BM tillhör BioDisc serien som tillverkas av Kingspan Klargester. BioDisc BD-BM är ett större och tuffare reningsverk av avancerad konstruktion med en garanti av hög prestanda som klarar de tuffaste utmaningarna.

Många organisationer och företag som tex. pubar, hotell och industriella enheter, utsätter ofta avloppsreningsprocessen för stora påfrestningar. Avloppsvatten som skapas från en cocktail av tvättmedel, rengöringsmedel och andra skadliga kemikalier kräver oftast en högre behandlingskapacitet än de som tillämpas och är avsedda för t.ex. bostadsområden. Det är fall som dessa som Kingspan Klargester kan ge dig råd om bästa möjliga behandling och om BioDisc reningsverket kan möta dina krav på ett effektivt och kostnadseffektivt sätt.

Varför man väljer BioDisc BD-BM

Nedan kommer du att hitta några av de stora fördelarna och funktionerna som Biodisc BD-BM har att erbjuda.•              Ingen ventilation

•      Lukt- och ljudlös under normal drift
  •      Allt i en tank
  •      Ingen överbygnad behövs
  •      Patenterad flödeshantering
  •      Kontinuerlig behandling även med över- eller underbelastning
  •      Helt avtagbara kåpor för enkelt underhåll och inspektion
  •      NYHET - 1000 mm inloppshöjd är tillgängligt för BH-BM-enheter

BioDisc BD-BM är utformad och testad enligt EN12566-3 (BD-BF), enlighet EN 12255 (BG-BM) och är givetvis CE-Märkt

Om Kingspan

Kingspan Klargester är en världsledande tillverkare av avloppssystem. Kingspan Klargester har en lång historia av företagsamhet och etablerades för över 60 år sedan. De använder sig av ett en rad väl beprövade produkter och har ett stort sortiment av reningsverk, slamavskiljare, bränsle och oljeavskiljare.

Kingspan Klargester är ett globalt företag. Och har kontor på över 80 platser runt omkring i världen. Deras tjänster och produkter används framför allt inom hus och hem, företagslokaler, jordbruk, industri, transport/logistik och kommunal verksamhet.

Kontakta oss för mer information om våra produkter

E: klargesterse@kingspan.com

P: +46 8 446 834 51