DreamHack Sommar 2014 sponsrad av HyperX

Pro-Gamers i Komplett´s monter

• Vinn ditt ultimata HyperX utrustade system

• Testa vårt nya HyperX Fury minne och Cloud headset

Jönköping – Juni , 2014 – HyperX®, är en avdelning inom Kingston Technology Company, Inc., ett dotterbolag till Kingston Technology Inc. som är världsledande inom minnesprodukter vill idag meddela att de befinner sig på DreamHack i Jönköping, världens största digitala festival och LAN party, från 14e till 17e juni, med sitt eget HyperX team och spelare från Pro-gaming. Besökare kommer få träffa och utmana stjärnor som TaeJa från Team Liquid, Starcraft 2 superstar och fler. HyperX teamet befinner sig i Komplett´s monter och har aktiviteter på scen varje kväll klockan 17.00.

Nya lanserade HyperX produkter presenteras och finns till försäljning i Dreamstore. Produkter från den nya DDR3 familjen och HyperX Fury Memory, det nya, nästa-generations hög-prestanda minnet erbjuder automatisk överklockning med en utmanande, aggressiv heatspreader design för den ultimata och mest kostnadseffektiva datorupplevelsen. De visar också HyperX Cloud headset som erbjuder extremt bekväma öronkuddar och stora högtalarelement för att ge spelaren ultimat komfort och överlägset ljud under längre spelsessioner och mycket mer.

För dig som inte kommer till DreamHack finns alla möjligheter att följa oss på Facebook, där vi kommer ha tävlingar på vår HyperX sida och man kan vinna olika HyperX spelprodukter och ju längre dagarna går, desto bätter blir priserna. För mer information om allt som sker och om tävlingarna, besök oss på Facebook, HyperX Community Facebook page och följ oss på Twitter för live-uppdateringar direkt från evenemanget.

“HyperX fortsätter det fantastiska samarbetet med DreamHack eftersom både vi och DreamHack älskar eSport!"

HyperX är också delaktig i lotteriet som anordnas av DreamHack och andra sponsorer – det är ett storslaget lotteri för alla fans som följer Dreamhack 2014! Ett enkelt deltagande och fantastiska priser. Du hittar lotteriet här, open.dreamhack.se/raffle.

Dessutom delar Kingston ut gratis lotter där man drar en vinnare varje dag och vinnaren får det absolut hetaste HyperX systemet. Det finns även andra priser att vinna. Vinnaren presenteras på Winners DreamHack’s stora scen - Vi ses där kl 17.00, varje dag.

HyperX är en högprestanda produkt inom Kingston Technology och omfattar högfrekventa DDR3 minnen, SSD, USB minnen, och headset. Målgruppen är gamers, överklockare och entusiaster, HyperX är känt över hela världen för sin kvalitet, prestanda och innovation. HyperX har åtagit sig sponsorskapet till eSports med över 20 lag globalt .

För mer information besök oss på DreamHack

För mer information besök oss på HyperX

HyperX hittar du på:

Twitter:   http://twitter.com/hyperx

HyperX® is a division of Kingston Technology Company, Inc., the world’s largest independent memory manufacturer. Established in 2002, HyperX is headquartered in Fountain Valley, California, USA. For more information, please call +44 (0)1932 738888 or visit www.kingston.com/us/memory/hyperx.

Mediakontakt – kontakta oss för möten och/ eller intervjuer under DreamHack

ePR
Susanna Axäll