HyperX lanserar ‘Cloud’ Gaming Headset

HyperX Cloud ger maximal komfort när man spelar

Överlägsen ljudupplevelse

Samma höga standard som tidigare HyperX produkter

30 – April, 2014 – HyperX®, är en avdelning inom Kingston Technology Company, Inc., ett dotterbolag till Kingston Technology Inc. som är världsledande inom minnesprodukter lanserar idag HyperX Cloud gaming headset.

HyperX Cloud erbjuder extremt bekväma öronkuddar och stora högtalarelement för att ge spelaren ultimat komfort och överlägset ljud under längre spelsessioner.

HyperX Cloud använder minnesskum till öronkuddarna och en mjuk läderklädd hörlursbåge med anpassade sömmar för komfort och stil. Den designade slutna kupan hjälper till att stänga ute omgivande ljud för en mer uppslukande spelupplevelse. Med utbytbara velour öronkuddar tillåter man spelaren att höra sin omgivning, leverera dialog och samtidigt höra varje explosion och skottlossning i klarhet med HiFi-ljud från det stora 53mm membranet.

HyperX Cloud har också en avtagbar mikrofon som är gjord i aluminium för en bra hållbarhet.

“HyperX har samarbetat med svenska tillverkaren QPAD för att ta fram ett headset som ger komfort och utmärkt ljud för långa spelsessioner. Detta är en vinnande kombination då QPAD är känd för sina högkvalitativa spelprodukter i hela Europa, säger Mikael Johanssson, affärsutvecklare, HyperX. “Vi tror att tiden går fort när man har roligt och bär HyperX Cloud headset.”

HyperX Cloud är kompatibel med PC and PS4™ samt smartphones och surfplattor. Detta är det officiella headsetet för Intel Extreme Masters, Alliance Gaming, CNB e-Sports Club, SK-Gaming och Team Liquid. HyperX Cloud har en två års garanti och den legendariska HyperX pålitligheten.
HyperX Cloud headset finns nu tillgängligt hos; NetonNet, Webhallen och Komplett.se

För mer information, vänligen besök www.kingston.com/hyperxcloud.

HyperX är en högprestanda produkt inom Kingston Technology och omfattar högfrekventa DDR3 minnen, SSD, USB minnen, och headset. Målgruppen är gamers, överklockare och entusiaster, HyperX är känt över hela världen för sin kvalitet, prestanda och innovation. HyperX har åtagit sig sponsorskapet till eSports med över 20 lag globalt och är huvudsponsor för Intel Extreme Masters. HyperX kan man hitta på många mässor och events såsom Brasil Game Show, China Joy, DreamHack, The Gathering, gamescom och PAX

För mer information besök HyperX hemsida.

HyperX Cloud Headset:

• Hörlurskupan: Halvstängd Ø 53mm
  • Frekvensomfång: 15Hz - 25KHz
  • SPL ljudomfång: 98±3dB

HyperX Cloud Mikrofon:

• Givare: Kondensator (back electret)
  • Polar Pattern: Cardioid
  • Frekvensomfång: 100 - 12,000 Hz

HyperX hittar du på:

: http://www.facebook.com/hyperxcommunity
:   http://twitter.com/hyperx
: http://www.linkedin.com/company/164609?trk=tyah
+: https://plus.google.com/u/0/+kingston/posts

HyperX® är en avdelning inom Kingston Technology Company, Inc., är världsledande inom minnesprodukter. HyperX är etablerad 2002 och har sitt huvudsäte i Fountain Valley, Californien, USA. För mer information, vänligen ring +44 (0)1932 738888 eller besök oss på www.kingston.com/us/memory/hyperx.

Mikael Johansson Susanna
     0733-40 11 30 kingston@ePR.nu
     MJohansson@kingston.eu

Citat

Mikael Johanssson, affärsutvecklare, HyperX Sverige
Vi tror att tiden går fort när man har roligt och bär HyperX Cloud headset.
Mikael Johanssson, affärsutvecklare, HyperX Sverige