HyperX lanserar Cloud White Edition headset för gaming.

• Cloud White Edition headset erbjuder komfort för många timmars spelande.
  • 53mm membran för suveränt ljud.

13 augusti 2014 - HyperX®, ett dotterbolag till Kingston Technology Company, Inc., världsledare på minnesprodukter, lanserar idag HyperX® Cloud White Edition. Hörlurarna har ett distinkt vit / svart utseende och samma prisbelönta komfort som sin föregångare - HyperX Cloud Black Edition. Hörlurarna använder minnesskum till öronkuddarna, en mjuk läderklädd huvudbåge och en sluten over-the-ear-design. Användaren kan med dessa hörlurar fördjupa sig i spelvärlden i flera timmar med skön komfort.
HyperX Cloud White Edition har ett mycket bra ljud med sina stora 53mm membran så att spelare kan höra alla röster, skott och explosioner. Hörlurarna kan anpassas med löstagbar mikrofon och ger en kraftfull bas och kristallklar diskant när användaren vill använda headsetet för att lyssna på musik i smartphones och surfplattor.
"HyperX Cloud Black Edition headsetet har vunnit många utmärkelser och är mycket populär på den Svenska marknaden", säger Mikael Johansson, HyperX Sverige. "Vi är stolta över att nu lägga till White Edition och att ge spelare och HyperX fans ett annat headset-val med samma bra komfort och ljud som originalet."
Både HyperX Cloud vit och svart Edition är kompatibel med PC, PS4 , smartphones och surfplattor. Det är det officiella headsetet för Intel Extreme Masters, Alliance Gaming, CNB e-Sports Club, SK Gaming och Team Liquid. HyperX Cloud har två års garanti och den legendariska HyperX tillförlitligheten. För mer information besök http://www.kingston.com/en/hyperx/cloud.

HyperX is the high-performance product division of Kingston Technology encompassing high-speed DDR3 memory, SSDs, USB Flash drives, and headsets. Targeted at gamers, overclockers and enthusiasts, HyperX is known throughout the world for quality, performance and innovation. HyperX is committed to eSports as it sponsors over 20 teams globally and is the main sponsor of Intel Extreme Masters. HyperX can be found at many shows including Brasil Game Show, China Joy, DreamHack and PAX.

For more information visit the HyperX home page.

HyperX Cloud White Edition Features and Specifications:

Headset:

• Transducer Type: dynamic Ø 53mm
  • Frequency Response: 15Hz–25,000 Hz
  • Nominal SPL: 98±3dB
  • Operating principle: closed
  • Nominal impedance: 60 Ω per system
  • T.H.D.: < 2%
  • Power handling capacity: 150mW
  • Sound coupling to the ear: circumaural
  • Ambient noise attenuation: approx. 20 dBa
  • Headband pressure: 5N
  • Weight with microphone and cable: 350g
  • Cable length and type: 1m + 2m extension + 10cm iPhone
  • Connection: mini stereo jack plug (3.5 mm)

Microphone:

• Transducer type: condenser (back electret)
  • Operating principle: pressure gradient
  • Polar pattern: cardioid
  • Power supply: AB powering
  • Supply voltage: 2V
  • Current consumption: max 0.5 mA
  • Nominal impedance: ≤2.2 kΩ
  • Open circuit voltage: at f = 1kHz: 20 mV / Pa
  • Frequency response: 100–12,000 Hz
  • THD: 2% at f = 1kHz
  • Max. SPL: 105dB SPL (THD≤1.0% at 1KHz)
  • Microphone output: -39±3dB
  • Length mic boom 150mm: (include gooseneck)
  • Capsule diameter: Ø6*5 mm
  • Connection: mini stereo jack plug (3.5mm)

HyperX can be found on:

Twitter:    http://twitter.com/hyperx

LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/164609?trk=tyah

Google+: https://plus.google.com/u/0/+kingston/posts

About HyperX

HyperX® is a division of Kingston Technology Company, Inc., the world’s largest independent memory manufacturer. Established in 2002, HyperX is headquartered in Fountain Valley, California, USA. For more information, please call +44 (0)1932 738888 or visit www.kingston.com/us/memory/hyperx.

#  #  #

Är du på GamesCom och vill ha ett personligt möte med Kingston / HyperX - vänligen kontakta oss

Mikael Johansson Susanna Axäll
      +46 733 401130 kingston@epr.nu