HyperX Nu Officiellt Headset for Xbox One

• HyperX CloudX för Xbox One, baserat på det prisbelönta HyperX Cloud II
  • Samma fantastiska komfort och ljudkvalite, nu även för Xbox One
  • In-line volymkontroll, Hard Shell bärväska

6 januari, 2016 – HyperX™, en avdelning inom Kingston® Technology Company, Inc., oberoende världsledare på minnesprodukter , tillkännagav idag ett avtal med Microsoft om att vara en officiellt licensierade headset partner för Xbox One. HyperX CloudX Pro Gaming Headset kommer att levereras i slutet av Q2 2016. När HyperX Cloud Series lanserades 2014, var det primärt för PC-spelare. HyperX CloudX är bolagets första satsning i spelkonsolenmarknaden eftersom det ansluts direkt till Xbox One Elite regulatorer med en 3,5 mm-port .

Baserat på det prisbelönta HyperX Cloud II headsetet, HyperX CloudX ger en ny nivå av ljudprestanda till konsolspelare. Det ger varje skott, explosion och en dialog i kristallklart ljud via stora 53mm högtalare element. HyperX CloudX har praktiska in-line volymkontroller och använder minnes skum i öronkuddarna samt en mjukt vadderad huvudbygel med snygga sömmar för ökad komfort och stil. Öronkupan är sluten och täcker hela örat, den blockerar ljud utifrån för en mer fullständig spelupplevelse . HyperX CloudX har också en löstagbar mikrofon och levereras med ett hård väska för att skydda headsetet när du reser eller inte används .“We are proud to work with Microsoft on their Xbox One gaming platform and bring our headset expertise to the console world,” säger Anders Willumsen, general manager, HyperX. “We have always known we would enter the gaming console market since releasing our first headset for PC gamers almost two years ago. There are natural synergies between our two companies as HyperX has a strong PC presence and the Xbox One console provides deeper integration with PC gaming via the Xbox App on Windows 10.”

HyperX är den högpresterande produktdivisionen inom Kingston Technology och omfattar högpresterande DDR4 och DDR3-minne , SSD , USB-minnen , headset och musmattor . Riktar sig till gamers , överklockare och entusiaster. HyperX är känt över hela världen för kvalitet, prestanda och innovation . HyperX älskar Esports och sponsrar över 25 teams globalt och är huvudsponsorav Intel Extreme Masters. HyperX träffar du på bland annat Brasil Game Show, China Joy, DreamHack, gamescom och PAX.

För ännu mer information besök HyperX hemsida.

Mikael Johansson
Business Development Manager Sweden
Team Leader Sweden & Baltic

mjohansson@kingston.eu

HyperX hittar du på :

YouTube: http://www.youtube.com/hyperx
Facebook: http://www.facebook.com/hyperxcommunity
Twitter: http://twitter.com/hyperx
Instagram: https://instagram.com/hyperx/
LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/164609?trk=tyah
Google+: https://plus.google.com/+hyperx/videos

About HyperX

HyperX®is a division of Kingston Technology Company, Inc., the world’s largest independent memory manufacturer. Established in 2002, HyperX is headquartered in Fountain Valley, California, USA. For more information, please call 800-337-8410 or visit http://www.hyperxgaming.com/.

Editor’s Note: For additional information, evaluation units or executive interviews, please contact David Leong, Kingston Technology Company, Inc. 17600 Newhope Street, Fountain Valley, CA USA 92708, 714-438-1817 (Voice). Press images can be found in Kingston’s press room here.

#  #  #

Citat