HyperX Officiell Headsetsponsor av DreamHack Masters 2016

• Officiell Headset sponsor av DreamHack Masters 2016; för femte året!
  • Demo och försäljning av helt nya Released HyperX Cloud Revolver Headset
  • Fyra HyperX-sponsrade eSports Lag tävlar i CS:GO

Malmö – March 28, 2016 –HyperX®, är en avdelning inom Kingston Technology Company, Inc., ett dotterbolag till Kingston Technology Inc. som är världsledande inom minnesprodukter tillkännagav idag att de är officiell Headsetsponsor av DreamHack Masters 2016. Sponsringen fortsätter visa HyperX djupa engagemang för eSporten och har samarbetat med Dreamhack sedan 2012.

Årets första DreamHack Masters med CS:GO tar plats i Malmö, Sverige, den 16e och 17e April. Senare i år kommer ytterligare ett event med CS:GO att ta plats. I Expoområdet kommer HyperX att visa sina senaste produkter och där kommer fans att vara bland de första att få möjlighet att lyssna och testa samt köpa det kommande headset HyperX Cloud Revolver™ som har världspremär i Maj. De kan också uppleva prisbelönta HyperX Cloud and Cloud II. HyperX sponsrar fyra av världens bästa CS:GO team som tävlar på Dreamhack: Team EnVyUs, Team Liquid, Luminosity Gaming och Na’Vi

"HyperX är en av DreamHacks viktigaste eSports partners och vi är mycket glada över att de stödjer vår nya eSports Dreamhack Masters." Säger Tomas Lyckedal, Business Development Director, Dreamhack. "Med ett uppdrag att möta kraven från de professionella spelarna, genom att erbjuda dem det bästa, är det naturligt för oss att ha premiumprodukter som HyperX associerade med våra evenemang."

"Vårt engagemang för eSporten har aldrig varit starkare och vi är stolta över de första fem år av samarbete med Dreamhack", säger Vincent Jurgens, marknadschef EMEA, HyperX. "De nya prestigefyllda fristående Dreamhack Master eventens kommer att höja eSportstävlingar till nästa nivå och vara en spännande plattform för oss att visa upp våra senaste innovativa produkter."

HyperX är den högpresterande produktdivisionen inom Kingston Technology som omfattar höghastighets DDR4 och DDR3-minne, SSD, USB-minnen, headset och musmattor. HyperX är kända över hela världen för kvalitet, prestanda och innovation, och riktar sig främst till gamers, overclockers och entusiaster. HyperX fokuserar på Esporten och sponsrar över 25 lag globalt och är bl.a huvudsponsor för Intel Extreme Masters. HyperX finns även med på event som Brasil Game Show, China Joy, DreamHack, gamescom och PAX.

För mera information besök gärna HyperX hemsidan.

Henrik Möller - ePR
henrik.moller@epr.nu

HyperX hittar du på :

YouTube: http://www.youtube.com/hyperx
Facebook: http://www.facebook.com/hyperxcommunity
Twitter: http://twitter.com/hyperx
Instagram: https://instagram.com/hyperx/
LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/164609?trk=tyah
Google : https://plus.google.com/ hyperx/videos

About HyperX

HyperX®is a division of Kingston Technology Company, Inc., the world’s largest independent memory manufacturer. Established in 2002, HyperX is headquartered in Fountain Valley, California, USA. For more information, please call 800-337-8410 or visit http://www.hyperxgaming.com/.

Editor’s Note: For additional information, evaluation units or executive interviews, please contact David Leong, Kingston Technology Company, Inc. 17600 Newhope Street, Fountain Valley, CA USA 92708, 714-438-1817 (Voice). Press images can be found in Kingston’s press room here.

#  #  #

Citat

Vincent Jurgens, marknadschef EMEA, HyperX.
Tomas Lyckedal, Business Development Director, Dreamhack AB