HyperX sätter världsrekord i överklockning med DDR4 och 4351MHz

• Drivs med MSI X99S XPOWER AC Moderkort

• HyperX Predator DDR4 har nu 10 av de 20 Överklockningsrekorden

• HyperX Predator 3333MHz DDR4 minne snabbaste XMP-certifierade Kit

Stockholm – April 29e, 2015 – HyperX®, en division inom Kingston Technology Company Inc. som är världsledande tillverkare inom minnesprodukter, tillkännager idag att HyperX Predator DDR4 minne överklockas till 4351MHz, Den högsta frekvensen bland alla DDR4 minnen i världen. Rekordet sattes av klockaren "Toppc" av MSI® med hjälp av en
4GB HyperX Predator 3333MHz DDR4 modul med det nya
MSI X99S XPOWER AC moderkortet. De aktuella CPU-Z skärmdumparna hittar du här. Video på överklockningen hittar du här.

Förutom att ha den högsta frekvensen, så är 10 av de top 20 bästa överklockningsrekorden satta med hjälp av HyperX Predator DDR4 minne. Åtta av dessa rekord sattes i sista HyperXOC Takeover (HOT) World Finals event under 2015 Internationella CES®, där världen främsta klockare träffades för att tävla om $15.000 (USD) i prispengar. HyperX DDR4-minne har för tillfället också de bästa rekordet i två andra erkända riktmärken som
HWBOT, MaxxMEM och MaxxMEM Read Bandwidth vardera.

HyperX Predator DDR4 3333MHz 16GB kit om fyra minnen är det snabbaste Intel XMP certifierad minneskitet. Extreme Memory Profile (XMP) tillåter användare att överklocka minnet bortom standardens specifikationer. För att få XMP-certifiering, måste minnemodulerna genomgå ett grundligt testförfarande som garanterar stabilitet och tillförlitlighet. HyperX är en spel- och högpresterande division inom Kingston Technology och inkluderar hög hastighet DDR4 och DDR3-minne, SSD, USB-minnen, och tillbehör till gaming. Målgruppen är gamers, överklockare och entusiaster, HyperX känd över hela världen för kvalitet, prestanda och innovation. HyperX är engagerade i eSports som sponsrar över 20 lag världen över och är huvudsponsor till Intel Extreme Masters. HyperX kan man hitta på manga shower såsom Brasil Game Show, China Joy, DreamHack, gamescom och PAX.

För mer information besök HyperX hemsida.

HyperX hittar du här:

Google+:

HyperX® is a division of Kingston Technology Company, Inc., the world’s largest independent memory manufacturer. Established in 2002, HyperX is headquartered in Fountain Valley, California, USA. For more information, please call +44 (0)1932 738888 or visit www.kingston.com/us/memory/hyperx.

Media Kontakt:

Mikael Johansson Susanna Axäll