HyperX tar världsrekord i Överklocking med 4500MHz, Partner med HWBOT

Frekvensen är publiserad på HWBOT, den främsta webbplatsen för PC-entusiaster som söker nyheter, tips och information om överklockning, benchmarks och tävlingar. I början av juni blev HyperX  officiellt ny partner med HWBOT. Tillsammans med HWBOT, ser HyperX fram mot fortsatt medverkan i överklocknings communities.

Den 5e juni, under COMPUTEX TAIPEI, har HyperX sin “HOT” HyperX OC Takeover tävling. Överklockare från hela världen kommer att tävla om $10,000 (USD) i prispengar för att nå en maxfrekvens på minnen, SuperPi 32M och XTU med en hemlig processor som kommer att presenteras på eventet. Under resten av 2014 kommer HyperX hålla fyra online regionala HOT tävlingar på HWBOT.org som kvalificerar till $ 15,000 i den globala finalen under 2015 International CES®.

HyperX är en högprestanda produkt inom Kingston Technology och omfattar  högfrekventa DDR3 minnen, SSD, USB minnen, och headset. Målgruppen är gamers, överklockare och entusiaster, HyperX är känt över hela världen för sin kvalitet, prestanda och innovation. HyperX har åtagit sig sponsorskapet till eSports med över 20 lag globalt och är huvudsponsor för Intel Extreme Masters. HyperX kan man hitta på många mässor och events såsom Brasil Game Show, China Joy, DreamHack, The Gathering, gamescom och PAX.

För mer information besök HyperX hemsida.

HyperX hittar du på:

Twitter:    http://twitter.com/hyperx
LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/164609?trk=tyah
Google+: https://plus.google.com/u/0/+kingston/posts

HyperX® is a division of Kingston Technology Company, Inc., the world’s largest independent memory manufacturer. Established in 2002, HyperX is headquartered in Fountain Valley, California, USA. For more information, please call +44 (0)1932 738888 or visit www.kingston.com/us/memory/hyperx.

Mikael Johansson Susanna
      0733-40 11 30 kingston@ePR.nu