HyperX visar upp och testar DDR4 minne på PAX Prime

• HyperX Predator DDR4 minne ger högre hastigheter och även en lägre spänning

• HyperX Pro-Gaming Challenge med Lag: EG, Cloud9, TSM och mer

29 augusti 2014 - HyperX®, en avdelning inom Kingston Technology Company, Inc., oberoende världsledare på minnesprodukter, tillkännagav idag att man kommer visa upp nästa generations HyperX® Predator DDR4 minne under PAX Prime 2014 i Seattle, Washington, med början i dag och fram till 1 september kommer 2014.
HyperX Predator DDR4 kit lanseras i september.

HyperX Predator DDR4-minne är speciellt utformad för nästa generations Intel ® X99 chipset och Haswell-E processor. Kombinationen av hög frekvens, låg spänning och aggressiva CAS latenser i HyperX DDR4-minnessatser ger det användarna en av de snabbaste lösningarna på marknaden.
HyperX Predator DDR4-minnet kommer att finnas i 16GB kit med fyra moduler , 1,2 V, och frekvenser från 2133MHz till 3000MHz.

"Med bransch lanseringen av DDR4-plattformen, är HyperX teamet mycket glada att ha Predator DDR4 redo för nästa generations PC-entusiaster. De som ständigt vill ha den absolut bästa möjliga prestandan från deras system," säger Mikael Johansson, affärschef, HyperX Sverige. "Spelare kan också nu vända sig till HyperX för flera utav alla sina pereferi önskemål - allt i från det bekväma headsetet Cloud till en snabb och spel-korrekt musmatta "Skyn".
HyperX fortsätter att stödja spelvärlden och eSport, och vi hoppas att samhället ser oss en pålitlig ledare inom spel-hårdvarubranschen. "

Förutom DDR4 minnet, kommer HyperX också visa det nya Cloud White Edition headset, Skyn musmatta, FURY USB-minnet och Savage-minnet som ersätter Genesis familjen.
Gamers kommer att höra och känna den prisbelönta komforten och kvaliteten som i det ursprungliga HyperX Cloud headset, och alltså nu även i vitt. Gamers kan också testa de nya HyperX Skyn musmattor, som finns med två olika ytor, en för noggrannhet och en annan för hastighet för att hjälpa till med snabbrörliga actionspel.

HyperX is the high-performance product division of Kingston Technology encompassing high-speed DDR3 and DDR4 memory, SSDs, USB Flash drives, and gaming peripherals. Targeted at gamers, overclockers and enthusiasts, HyperX is known throughout the world for quality, performance and innovation. HyperX is committed to eSports as it sponsors over 20 teams globally and is the main sponsor of Intel Extreme Masters. HyperX can be found at many shows including Brasil Game Show, China Joy, DreamHack and PAX.

HyperX Predator DDR4*
Description Part Number
16GB Kit of 4 2133MHz HX421C13PBK4/16
16GB Kit of 4 2400MHz HX424C12PBK4/16
16GB Kit of 4 2666MHz HX426C13PBK4/16
16GB Kit of 4 2800MHz HX428C14PBK4/16
16GB Kit of 4 3000MHz HX430C15PBK4/16

* HyperX Predator DDR4 Part Number Decoder: HX4xx= HyperX DDR4 + Frequency; Cxx= CAS Latency; PB= Predator Black Color; K4/x= Kit of 4/capacity

HyperX can be found on:

Twitter:    http://twitter.com/hyperx

LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/164609?trk=tyah

Google+: https://plus.google.com/u/0/+kingston/posts

About HyperX

HyperX® is a division of Kingston Technology Company, Inc., the world’s largest independent memory manufacturer. Established in 2002, HyperX is headquartered in Fountain Valley, California, USA. For more information, please call +44 (0)1932 738888 or visit www.kingston.com/us/memory/hyperx.

#  #  #

Media Relations - please contact us for enquiries regarding test samples etc :

Susanna Axäll
      ePR