Kingston Digital lanserar fjärde generationens Höghastighets Media Reader och 64GB 600X CF-kort

• Mångsidig och smidig kortläsare
  • USB 3.0
  • Högre kapacitet på CF Ultimate 600x

Mars 30th, 2015 - Kingston Digital Europe Co LLP, en avdelning inom Kingston Technology Company Inc., oberoende världsledare på minnesprodukter, lanserar idag sin 4: e generation HS4 All-In-One Media Reader.
Den multifunktionella läsaren är en förbättring utav den tidigare modellen och stödjer alla större typer kortformatering inklusive de senaste SD-kort hastigheter (UHS-I, UHS-II) och CF typ I och II (UDMA 0-7).
Användare kan enkelt säkerhetskopiera och överföra musik, foton, filmer och andra digitala data med USB 3.0 höghastighetsprestanda. Detta gör att användare kan spara tid överföra filer som USB 3.0 ger upp till 5Gbit / s dataöverföringshastighet - nästan 10x snabbare än USB 2.0. Den har ett portabelt format och läsaren har en borstad nickel yta och är bakåt kompatibel med USB 2.0.

Kingston® meddelar också att ett 64GB kort tillkommer i CompactFlash Ultimate 600x family. 32GB och 64GB CF Ultimate 600x kort erbjuder premium resultat med hastigheter på upp till 90MB / s läs och skriv, och supporterar sekvens fotografering eller HD-video.
Tillägget
MediaRECOVER® programvaran låter användarna återställa raderade filer och återställa korrupta filer, om det behövs.
"HS4 Allt-i-ett-Media Reader är en stor enhet i litet skal för att snabbt flytta data mellan flera enheter, vare sig man är hemma eller på resande fot," säger Mikael Johansson, Affärsutvecklare, Kingston. "Ju högre kapacitet vi erbjuder inom CF Ultimate 600x, desto mer kommer ju våra ivriga fotografer och videofilmare fånga och när den används med läsaren, är dataöverföringen enkel och snabb."

HS4 Allt-i-ett Media Reader bär en två års garanti, medan CF Ultimate 600x har en livstidsgaranti. Båda produkter backas upp av legendariska Kingston tillförlitlighet och fri teknisk support. För mer information, besök www.kingston.com.

HS4 All-In-One Media Reader Features and Specifications:

• Ultra-portable: small size makes it an easy and convenient travel accessory
  • Versatile: Supports the major types of memory cards and the latest speeds standards (UHS-I and UHS-II)
  • Fast: USB 3.0 performance for an efficient and effortless data transfer
  • Compliant: with USB 3.0 specifications, backwards compatible with USB 2.0
  • Guaranteed: two-year warranty, free technical support
  • Dimensions: 93.17mm x 52.68mm x 16mm
  • Speed Rating1: Up to 5Gbit/s data transfer speed
  • Operating Temperature: 32º to 140ºF / 0º to 60ºC
  • Storage Temperature: -4º to 185ºF / -20º to 85ºC
  • Supported card formats:
    • Compact Flash: CF Type I & II (UDMA 0-7)
    • Secure Digital: SD/SDHC UHS I-II/SDXC UHS I-II
    • microSD: microSD/microSDHC UHS-I/microSDXC UHS-I
    • Memory Stick®3: Memory Stick PRO/Duo™/PRO Duo™/ PRO-HG Duo™
  • Requirements: system with USB 3.0
  • Built-In LED Indicator
  • USB 3.0 Cable Included

Operating System USB 3.02 USB 2.0
Windows® 8.1, 8, 7 (SP1), Vista® (SP2) Yes Yes
Mac OS X v.10.7.x + Yes Yes
Linux v.2.6x + Yes Yes
Chrome OSTM Yes Yes

1 Speed may vary due to host and device configuration.

2 Requires a host device with a USB 3.0 post.

3 All brand and product names mentioned herein are for identification purposes only. Memory Stick and Memory Stick PRO Duo are trademarks of Sony Corporation. Kingston is not affiliated with Sony Corporation. Other product names are trademarks or registered trademarks of their respective holders.

Kingston can be found on:

Flickr:

About Kingston Digital, Inc.

Kingston Digital, Inc. (“KDI”) is the Flash memory affiliate of Kingston Technology Company, Inc., the world’s largest independent manufacturer of memory products. Established in 2008, KDI is headquartered in Fountain Valley, California, USA. For more information, please call +44 (0)1932 738888 or visit www.kingston.com

Would you like to evaluate/test this product you are welcome to contact us. Kingston@epr.nu

Mikael Johansson Susanna Axäll
+46 733 401130 +46 706 206032
Mjohansson@kingston.eu kingston@epr.nu

Mikael Johansson
Business Development Manager Sweden
Team Leader Sweden & Baltic

mjohansson@kingston.eu

Citat

HS4 Allt-i-ett-Media Reader är en stor enhet i litet skal för att snabbt flytta data mellan flera enheter, vare sig man är hemma eller på resande fot.
Mikael Johansson, Affärsutvecklare, Kingston
Mikael Johansson, Affärsutvecklare, Kingston