Kingston Digital Lanserar nya generationens USB-minne: DataTraveler Mini 3.0

(2013-11-08) – Kingston Digital Europe Ltd, ett dotterbolag till Kingston Technology Company Inc. som är världsledande inom minnesprodukter, tillkännagav i dag lanseringen av USB-minnet DataTraveler® Mini 3.0. DataTraveler Mini 3.0 är den senaste medlemmen i Kingstons USB 3.0-familj med ett smärt och elegant nytt hölje och snabba överföringshastigheter för lagring av musik, foton, videor och dokument.

DataTraveler Mini 3.0 är perfekt för konsumenter som letar efter en elegant liten lagringsenhet. USB-minnet finns i flera färger som matchar olika livsstilar och det snygga metallhöljet skyddar enheten mot skador när den bärs på en nyckelring, i handväskan eller i portföljen. DataTraveler Mini 3.0 utnyttjar den förbättrade prestandan som USB 3.0-tekniken erbjuder, samtidigt som den är bakåtkompatibel med förekommande USB 2.0-portar.

Kombinationen av form, funktion och stil gör DataTraveler Mini 3.0 till den perfekta partnern för enheter med tätsittande USB-portar. Enheten är utan lock och finns i storlekarna 16 GB, 32 GB och 64 GB.

”Vårt senaste USB-minne gör att konsumenterna kan lagra och transportera HD-video, musik, foton och andra stora dokumentfiler med stil. Den snabba överföringshastigheten hjälper till att spara tid när man flyttar runt data samtidigt som den färgglada designen gör att enheten står ut i mängden och passar perfekt att fylla julstrumpan med”, säger Mikael Johansson BDM Sverige

DataTraveler Mini 3.0 stöds av en 5-års garanti, kostnadsfri teknisk support och legendarisk Kingston-pålitlighet. För mer information, gå in på www.kingston.com/en.

Egenskaper:

• Mångsidig – den lilla storleken gör den perfekt för användning i USB-portar med begränsat utrymme.
  • Praktisk – liten, utan lock och i lagom fickstorlek för enkel transport.
  • Elegant – hållbart metallhölje med inbygg nyckelögla.

Specifikationer:
Kapacitet*: 16 GB, 32 GB, 64 GB

Hastighet**:16 GB – 70MB/s (läs), 10 MB/s (skriv).

32 GB, 64 GB – 70 MB/s (läs), 15 MB/s (skriv).

Mått: 42,33 mm x 12,66 mm x 5,98 mm
Drifttemperatur: 0 °C till 60 °C
Förvaringstemperatur: –20 °C till 85 °C
Garanti/support: 5-års garanti med kostnadsfri teknisk support

* En del av den angivna kapaciteten på USB-minnet används för formatering och andra funktioner och är därför inte tillgänglig för datalagring. Därför är den faktiska kapaciteten för datalagring mindre än vad som anges för respektive produkt. För mer information, gå till Kingstons Flash Memory Guide på kingston.com/flashguide.
** Hastighet kan variera på grund av värdenhet, program och användning,  Kräver en värdenhet med en USB 3.0-port.

Kompatibilitetstabell
Operativsystem USB 3.03 USB 2.0
Windows® 8.1 Ja Ja
Windows® 8 Ja Ja
Windows® 8 RT Ja Ja
Windows 7 (SP1) Ja Ja
Windows Vista® (SP1, SP2) Ja Ja
Windows® XP (SP3) Ja Ja
Mac OS X   v.10.6.x+ Ja Ja
Linux   v.2.6.x+ Ja Ja

Kingston DataTraveler Mini 3.0 USB-minne
Artikelnummer Kapacitet och funktioner
DTM30/16   GB 16 GB DataTraveler Mini 3.0   USB-minne (röd)
DTM30/32   GB 32 GB DataTraveler Mini 3.0 USB-minne (cyan)
DTM30/64   GB 64 GB DataTraveler Mini 3.0   USB-minne (grå)

Mikael Johansson
Business Development Manager Sweden
Team Leader Sweden & Baltic

mjohansson@kingston.eu

Kingston finns på:
Flickr:

Om Kingston Digital, Inc.

Kingston Digital, Inc. (”KDI”) är ett dotterbolag till Kingston Technology Company, Inc., som är världens största oberoende tillverkare av minnesprodukter. KDI etablerades 2008 och har sitt huvudkontor i Fountain Valley i Kalifornien i USA. För mer information, ring 44 (0)193 273 88 88 eller gå in på www.kingston.com

Kingston och Kingston-logotypen är registrerade varumärken som tillhör Kingston Technology Corporation. Med ensamrätt. Alla andra varumärken tillhör respektive ägare.

Citat

Mikael Johansson, BDM Sverige