Kingston Digital lanserar Ultra High Speed microSD För 4K och HD Video filmning

UHS-I Speed Class 3 90MB / s Läs, 80MB / s skrivprestanda

• MicroSDForm Factor Kompatibel med Adventure kameror och mobil

Slitstark: Vatten och temperatur säker; Shock + Vibrationssäker; Röntgen säker

2015 International CES -- Kingston Digital Europe Co LLP, en division av Kingston Technology Company Inc., oberoende världsledare på minnesprodukter, tillkännager idag en microSD UHS-I Speed Class 3 90MB / s läs, 80 MB / s skriv kort (SDCA3) . Kortet överstiger vida den senast lanserade SD associerade specifikationen, UHS-1 U3 (Ultra High Speed Bus, hastighetsklass 3) klassad för 30 MB / s läs / skriv.

Med 90-80MB / s läs och skrivhastighet låter den sport / äventyrsentusiaster och andra användare fånga biokvalitet i Full HD (1080p), Ultra HD (2160p) 3D och 4K2K videor på högpresterande enheter som smartPhones och kameror som används av äventyrrare och dem som söker spänning. Erbjuder dessutom videouppspelning med alla upplösningar upp till 4K2K utan hack eller avbrott. Höga hastigheter lägger också till snabbare filöverföringar för datorredigering, särskilt när du använder USB 3.0 Kingston® kortläsare för MobileLite G4 eller USB 3.0 Media Reader.

Med tillväxten av tuffa och robusta högpresterande kameror, kan användare förlita sig på att sina SDCA3 kort har sin hållbarhet och tillförlitlighet. Det är den perfekta följeslagaren när du åker utför, surfar och hang-glider eftersom kortet är vatten-, stöt/ vibration-, röntgen- och temperatur beständig.

"Den ökande användningen av högpresterande kameror och Android -baserade mobila enheter har gjort att Kingston har blivit ombedd att göra ännu snabbare microSD-kort för att maximera enhetens prestanda", säger Mikael Johansson Business Developer på Kingston. "Vi är övertygade om att vår nya 90-80MB / s microSD-kort är byggd för

extrema förhållanden och användaren kommer att kunna fånga alla minnen som de vill på kortet."

SDCA3 finns som ett fristående kort med ett SD-kort adapter i 16GB, 32GB och 64GB kapacitet. Kingston rekommenderar sina senaste läsare för bästa kortöverföringshastigheter till och från en dator. Den SDCA3 backas upp av en livstids garanti, fri teknisk support och legendarisk Kingston tillförlitlighet.

Kingston SDHC/SDXC UHS-I U3 Flash Card Features & Specifications:

• Fast/Performance: UHS-I Speed Class 3 :up to 90MB/s read and 80MB/s write for continuous shooting, video recording and fast file transfer
  • Resistant: waterproof1 shock proof2, X-ray proof3 and temperature proof4 to perform even in harsh environments
  • Compliant: with the SD Association specifications
  • Compatible: with microSDHC&microSDXC host devices; not compatible with standard microSD-enabled devices/readers; microSDXC cards are not compatible with microSDHC-enabled devices/readers
  • Flexible/Multi-functional: when combined with the SD adapter, can be used as a full-size SDHC/SDXC card to fit in DSL-R or DSL-M cameras, 4K camcorders and other devices
  • Guaranteed: lifetime warranty,free technical support
  • Capacities5: 16GB, 32GB, 64GB
  • Performance6: 90MB/s read and 80MB/s write, UHS-I Speed Class 3 (U3)
  • microSDHC/SDXC Card Dimensions: 11mm x 15mm x 1mm
  • SD Adapter Dimensions: 24mm x 32mm x 2.1mm
  • Operating Temperature: -25°C to 85°C
  • Storage Temperature: -40°C to 85°C
  • Voltage: 3.3V
  • 7

1 IEC/EN 60529 IPX7 certified for protection against continual water submersion up to 30 min and depth up to 1m.
2
Based on MIL-STD-883H, METHOD 2002.5 military standard test method.
3
ISO 7816-1 certified for protection against 0.1 Gy of X-ray radiation to both sides of card.
4
Withstands temperature range from -25 °C to 85 °C
5
Some of the listed capacity on a Flash storage device is used for formatting and other functions and is thus not available for data storage. As such, the actual available capacity for data storage is less than what is listed on the products. For more information, go to Kingston’s Flash Memory Guide at kingston.com/flashguide.
6
Speed may vary due to host and device configuration.
7
The Android robot is reproduced or modified from work created and shared by Google and used according to terms described in the Creative Commons 3.0 Attribution License.
Kingston Flash Cards are designed and tested for compatibility with consumer grade market products. Itis recommended that you contact Kingston directly for any OEM opportunities or special use applications that are beyond the standard daily consumer usage. For more information on intended use, please refer to the Flash Memory Guide at kingston.com/flashguide.

SDCA3 microSD Card
Part Number Description
SDCA3/16GB 16GB SDHC/SDXC UHS-I U3 Flash Card (with SD adapter)
SDCA3/16GBSP 16GB SDHC/SDXC UHS-I U3 Flash Card (Card only, no SD adapter)
SDCA3/32GB 32GB SDHC/SDXC UHS-I U3 Flash Card (with SD adapter)
SDCA3/32GBSP 32GB SDHC/SDXC UHS-I U3 Flash Card (Card only, no SD adapter)
SDCA3/64GB 64GB SDHC/SDXC UHS-I U3 Flash Card (with SD adapter)
SDCA3/64GBSP 64GB SDHC/SDXC UHS-I U3 Flash Card (Card only, no SD adapter)

Kingston finner du här:

Flickr:

Om Kingston Digital, Inc.

Kingston Digital, Inc. (“KDI”) is the Flash memory affiliate of Kingston Technology Company, Inc., the world’s largest independent manufacturer of memory products. Established in 2008, KDI is headquartered in Fountain Valley, California, USA. For more information, please call +44 (0)1932 738888 or visit www.kingston.com

Media Kontakt:

Kontakta oss gärna om du vill ha en produkt för test eller om du ärCES och önskar träffa en kontaktKingston

Mikael Johansson Susanna Axäll
     0733-40 11 30 kingston@ePR.nu
     MJohansson@kingston.eu

Mikael Johansson
Business Development Manager Sweden
Team Leader Sweden & Baltic

mjohansson@kingston.eu

Citat

Den ökande användningen av högpresterande kameror och Android ™ -baserade mobila enheter har gjort att Kingston har blivit ombedd att göra ännu snabbare microSD-kort för att maximera enhetens prestanda. Vi är övertygade om att vår nya 90-80MB / s microSD-kort är byggd för extrema förhållanden och användaren kommer att kunna fånga alla minnen som de vill på kortet.
Mikael Johansson Business Developer på Kingston