Kingston Digital SSD i nya ASUS Zenbook Ultrabook PCs

• Kingston M.2 2260 SATA SSD Formfaktor i ASUS Zenbook UX301LA, UX301LAA Modeller

(Stockhom 2014-03-18) -- Kingston Technology Europe Co LLP, ett dotterbolag till Kingston Technology Company Inc. som är världsledande inom minnesprodukter, tillkännager idag sin interna M.2 2260 SATA SSD-hårddisk i hjärtat av ASUS Zenbook™ UX301LA och UX301LAA. Kingstons SSD lösning hjälper den stilfulla Ultrabooken™ med snabb uppstart och nedstängning, snabb öppning och stängning av applikationer, längre batterilivstid och snabb tillgång till viloläge.

ASUS Zenbook UX301LA använder en 128GB Kingston® M.2 2260 SATA SSD medan Zenbook UX301LAA drivs av två M.2 2260 SATA SSDs i RAID 0 och ger därmed användaren upp till 256GB lagringsutrymme. Den slimmade formfaktorn på SATA 6Gbps SSD ger oöverträffad prestanda för Ultrabook PCs. M.2 2260 är en av de nya formfaktorerna på SSD som Kingston erbjuder för att passa de olika OEM plattformerna som exempelvis Ultrabook och surfplattor, som nu kommer ut på marknaden.

“Vår prisvinnande Zenbook förenar form och funktion med skönhet och precision. Den fantastiska upplösningen på touch-skärmen matchar den artistiska designen, “säger Y.C. Chen, NB Senior Director, ASUS. “Denna Zenbook är en av de lättaste och minsta Ultrabooks som vi någonsin tillverkat och med Kingston’s M.2 2260 SSD, är det en snabb och kraftfull maskin som ger användaren en oöverträffad datoranvändarupplevelse.”

" ASUS Zenbook kombinerar en stilren och elegant design full-laddad med prestanda, en magnifik skärm och fylligt ljud säger Mikael Johansson, business development manager, Kingston. “Vi är stolta över att ha ASUS som partner och att dem använder vår senaste OEM SSD, liksom många andra av världens ledande företag som också har standardiserat sig på Kingston klient och server SSD.”

För mer information, besök http://www.kingston.com/en/

Du hittar Kingston på:

Om Kingston Digital, Inc.

Kingston Digital, Inc. (“KDI”) is the Flash memory affiliate of Kingston Technology Company, Inc., the world’s largest independent manufacturer of memory products. Established in 2008, KDI is headquartered in Fountain Valley, California, USA. For more information, please call +44 (0)1932 738888 or visit www.kingston.com

Media Kontakt:

Mikael Johansson