Kingston Technology tillkännager partnerskap med SteelSeries

Kingston Technology tillkännager partnerskap med SteelSeries för att lansera en begränsad utgåva av hörlurarna HyperX Siberia v2

• Exklusiv lansering vid DreamHack Summer 2013
  • Baserade på den prisbelönta SteelSeries Siberia v2-designen

2013-06-13 Kingston Technology Europe Ltd, ett dotterbolag till Kingston Technology Company Inc., som är världsledande inom minnesprodukter, tillkännagav i dag den exklusiva lanseringen av hörlurarna SteelSeries Siberia v2 – Kingston®HyperX®Edition vid DreamHack Summer 2013, via Komplett och Webhallen.

De högkvalitativa hörlurarna lanseras i begränsad utgåva och kombinerar de kvaliteter som kännetecknar både SteelSeries och Kingston HyperX: Banbrytande design, optimal prestanda och kompromisslös kvalitet. HyperX Edition baseras på Siberia v2, som har fått topprecensioner världen över och vunnit mängder av turneringspriser och har alla de kvaliteter som världens bästa proffsspelare kräver. 50 mm högtalarelement ger spelare ett fylligt och dramatiskt ljud – från engagerande, atmosfärisk bakgrundsmusik till kristallklara 3D-ljudeffekter i form av fotsteg, skottlossning och mer.

”Vårt partnerskap med SteelSeries har blomstrat genom olika gemensamma spelevenemang och sponsring av spelteam såväl som sälj- och marknadsföringskampanjer, då vi har fått uppleva den fantastiska kvaliteten på deras produkter”, säger Mikael Johansson, Affärsutvecklare i Sverige för Kingston. ”Spelare från våra sponsrade, professionella spelteam, som NaVi, Incredible Miracle och SK Gaming, hyllar Siberia v2:s egenskaper. Kingston är stolt över att ha en HyperX-utgåva av de här prisbelönta hörlurarna.”

Spelare som besöker DreamHack Summer har möjligheten att få en exklusiv förhandstitt och chansen att köpa produkten i Webhallens butik. Kingston HyperX sponsrade spelare kommer att finnas på plats i Kingstons monter för att signera produkterna.

Hörlurarna SteelSeries Siberia v2 – Kingston HyperX Edition kan köpas hos Komplett och Webhallen.

Bilder på produkten finns här.

SteelSeries Siberia V2 – Kingston HyperX Edition Headset specifications:

Headphones:

Drivers:                               50mm

Frequency:                          18 - 28,000 Hz

Impedance:                          32 Ohm

SPL@1kHz, 1V rms:           112 dB

Cable length:                       1,0 + 2,0 = 3 m

Microphone:

Frequency:                          50 - 16,000 Hz

Pick-up pattern:                   Uni-directional

Sensitivity:                           -38dB

Features/Benefits:

Pro gaming optimized – crystal clear high, low and mid-tones

Pull-out microphone – ‘invisible’ microphone system

Closed type headset – improved passive noise reduction

Long lasting comfort – lightweight suspension construction

50mm driver units – rich reproduction of all acoustic details

Warranty – 2 year warranty (EMEA), 1 year warranty (US)

Kingston can be found on:

Kingston Technology Company, Inc.

Kingston Technology Company, Inc. is the world’s largest independent manufacturer of memory products. Kingston designs, manufactures and distributes memory products for desktops, laptops, servers, printers, and Flash memory products for PDAs, mobile phones, digital cameras, and MP3 players. Through its global network of subsidiaries and affiliates, Kingston has manufacturing facilities in California, Taiwan, China and sales representatives in the United States, Europe, Russia, Turkey, Ukraine, Australia, India, Taiwan, China, and Latin America. For more information, please call +44 (0)1932 738888 or visit www.kingston.com/europe

Susanna
     Kingston Technology Europe Ltd ePR