Möt oss på DreamHack vinter 2015

• Vinn fina priser i våra arrangerade turneringar
  • Testa de senaste produkterna

Media Alert

Jönköping – november, 2015 – HyperX®, en division av Kingston Technology Company, Inc., världsledande på minnesprodukter, meddelar om att de kommer att vara på plats i Jönköping, under DreamHack, världens största LAN party, från 26e till 29 november med sitt eget HyperX team.

DreamHack grundades som ett blygsamt LAN party 1994 och har vuxit till både världens största LAN party, likväl som en Internationell eventorganisation och också en av världens ledande Esport produktions bolag.
På DreamHack sommaren 2015 var det: 23,283 unika besökare, det största DreamHack sommareventet hittills och det näst största DreamHack eventet någonsin i historien.
Alla matcher streamas online via Twitch och gällande DreamHack sommar 2015 var det över 10.5M visningar online och 2.6M unika visningar (specifikt för CS:GO).

HyperX har varit sponsorer för DreamHack Open de senaste tre åren, senast för Starcraft II och i år för CS:GO.

HyperX team finns stationerad i HyperX monter och vi kommer ha happenings på scen varje kväll kl 17.00.
I HyperX monter finns det
HyperX Cloud headset och HyperX Cloud II headset att testa, som erbjuder extremt bekväma öronkuddar och stora högtalarelement för att ge spelaren ultimat komfort och överlägset ljud under längre spelsessioner och mycket mer. Även andra produktvisningar kommer att finnas på plats. Det erbjuds också specialpriser på några av produkterna i Dreamstore och det finns ett In-Win H Tower demo system i HyperX monter.

HyperX aktiviteter på DreamHack vinter
Varje dag är det aktiviteter på plats i montern.
Det kommer vara World of Tanks och World of Warships tävlingar där du kan vinna fina priser.
Det arrangeras 1v1 King of the Hill League of Legends Tournament, även här finns fina priser att vinna och likaså en 1v1 King of the Hill CS:GO Tournament. I alla av tävlingarna kan du vinna fina priser från HyperX.

Dessutom delar Kingston ut lotter där man drar en vinnare varje dag och vinnaren får fina priser från HyperX. Vinnaren presenteras på Winners DreamHack’s stora scen - Vi ses där kl 17.00, varje dag.

För dig som inte kommer till DreamHack finns alla möjligheter att följa oss på Twitter och på Facebook, där vi kommer ha tävlingar på vår HyperX sida och man kan vinna fina DreamHack Vinter 2015 Social Media priser. För mer information om allt som sker och om tävlingarna, besök oss på HyperX Community Facebook page och följ oss på Twitter för live-uppdateringar direkt från evenemanget.

“HyperX fortsätter det fantastiska samarbetet med DreamHack eftersom både vi och DreamHack älskar eSport!"

Här hittar du HyperX:

HyperX® is a division of Kingston Technology Company, Inc., the world’s largest independent memory manufacturer. Established in 2002, HyperX is headquartered in Fountain Valley, California, USA. For more information, please call +44 (0)1932 738888 or visit www.kingston.com/us/memory/hyperx.

Media Relations – önskar du kontakt gällande möte eller intervju går det bra att kontakta oss under DreamHack

MediaRelationer:

Mikael Johansson Susanna Axäll