PRV GODKÄNNER FUSIONEN MED INVIK

Report this content

PRV GODKÄNNER FUSIONEN MED INVIK Industriförvaltnings AB Kinnevik ("Kinnevik") tillkännagav idag att PRV har gett Kinnevik och Invik & Co. AB ("Invik") tillstånd att verkställa fusionen mellan bolagen. Den kallelsefrist inom vilken Kinneviks borgenärer hade rätt att bestrida den pågående fusionen mellan Kinnevik och Invik löpte ut den 28 juni 2004 utan att någon borgenär bestred fusionen. För ytterligare information, besök www.kinnevik.se eller kontakta: Vigo Carlund, VD, Industriförvaltnings AB Kinnevik tel: +46 (0) 8 562 000 00 Henrik Persson, investerar & pressfrågor tel: +44 (0) 7747 822 406 Industriförvaltnings AB Kinnevik grundades 1936 som ett investmentbolag. Bolagets syfte är att bereda vinst till sina aktieägare, i huvudsak genom ökning av aktiernas värde. Verksamheten består i att långsiktigt utveckla rörelsedrivande företag som till exempel jordbruksverksamhet inom Mellersta Sveriges Lantbruks AB och tillverkning av kartong och papper inom Korsnäs AB samt förvalta en aktieportfölj bestående av långsiktiga investeringar i ett mindre antal noterade bolag så som Tele2 AB, Modern Times Group MTG AB, Millicom International Cellular S.A., Metro International S.A., Transcom WorldWide S.A. and Invik & Co. AB. Kinnevik söker att genom ett aktivt arbete verka inom företagens styrelser. Kinneviks A- och B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens A-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/30/20040630BIT21630/wkr0001.pdf