Succépremiär för Europas modernaste gokartbana i Kista Galleria

Report this content

I helgen var det välbesökt smygpremiär och i dag slår Europas modernaste gokartbana upp dörrarna för allmänheten. Därmed blir Kista Galleria det första köpcentrumet i Skandinavien att erbjuda sina besökare gokart. På 4 000 kvadratmeter och med miljövänliga gokarts skapas en helt ny upplevelse i Kista Galleria.

Restaurangkedjan O’Learys har sedan tidigare en sportsbar med bowlingbanor i Kista Galleria. Nu vill de bredda sig och erbjuda mer. Med tystgående snabba elgokarts och ljusa lokaler mitt i Kista Galleria skapas en unik gokarthall. Ljud-, bild- och ljusanläggning förstärker den totala upplevelsen. Gokarten gör nu samma resa som bowlingen. Från att ha legat i industriområden utanför stadskärnor hittar man i dag moderna bowlinganläggningar i bra lägen.

-       Kista Galleria satsar mycket på nöjen och upplevelse med till exempel bowling, 5D-biograf och Food Court, detta är nästa steg i den strategiska satsningen. Köpcentrum blir mer och mer mötesplatser och det måste finnas mycket mer än butiker för att attrahera besökarna. Det här ligger helt rätt i tiden och Kista Galleria är återigen först med en unik upplevelse i köpcentrummiljö, säger Jan Gösbeck, centrumchef Kista Galleria.

Gokartexperter från hela Europa har besökt den nya anläggningen i Kista Galleria. De är eniga om att det är Europas modernaste gokartanläggning. Elbilarna har hög accelerationsförmåga och en topphastighet på 70 km/h. Banan erbjuder en blandning av kurvor och raksträckor, är linjerad som en Formel 1-bana och omges av en självfjädrande barriär. I lokalen finns också en 70 meter lång LED-vägg. Via kameror på bilarna kan gästerna följa loppen på plats eller inne i restaurangen.

O’Learys märker en stor efterfrågan på företagsaktiviteter som är bra ur miljösynpunkt och är därför nöjda med att kunna erbjuda gokart som uppfyller företagens högt ställda krav.

-       Det är oerhört kul att ta nästa steg och samtidigt revolutionera gokartåkningen. Tillgänglighet är otroligt viktigt för O’Learys och Kista Galleria. Det känns fantastiskt att kunna erbjuda stockholmarna, företagen i närområdet och tillresta besökare en aktivitet som är helt unik, säger Lars Sandström, operativ chef, O’Learys Kista Gokart & Bowling.

Gokartbanan i Kista Galleria är öppen alla dagar från kl. 10.00 till sent på kvällen.

För mer information, vänligen kontakta:
Lars Sandström, operativ chef, O’Learys Kista Gokart & Bowling

Telefon 076-160 80 66, email: lars.sandstrom@olearys.se