PRESSINBJUDAN: Mobility Day, 30 augusti 2023

Report this content

Kista Science City i samarbete med Ericsson, Stockholms stad och Region Stockholm hälsar dig hjärtligt välkommen till Mobility Day - en unik mötesplats där vi tillsammans formar framtidens hållbara mobilitet och transportlösningar.

Datum: 30 augusti 2023
Tid: 08:30 – 17:00
Plats: Kista Innovation Park, Grönlandsparken (Grönlandsgatan 8), Kista

Resor och transporter står idag för en stor del av alla utsläpp i Sverige, men vi tror på förändring! Genom innovation och nya tekniska lösningar kan vi hitta mobilitetslösningar som möjliggör en klimatsmart framtid. Under årets Mobility Day lyfter vi fram de senaste framstegen inom mobilitetssektorn och hör experter och visionärer dela insikter och tankar kring hållbar transport.

Höjdpunkter under dagen inkluderar:

• Inspirerande tal och seminarier från ledande branschexperter från Stockholms stad, Ericsson, Region Stockholm, Luftfartsverket, KTH, Voi med flera.
  • Interaktiva utställningar med demonstrationer av innovativa mobilitetslösningar från Ericsson, Martin & Servera, Falck, Trafikverket, Waybler, Flox Robotics och Stockholms stad.
  • Möjlighet att träffa nyckelpersoner och aktörer inom sektorn från bland annat Stockholms stads trafikkontor, Region Stockholm och Ericsson.

Vi vill också erbjuda en specialvisning av utvalda demonstrationer och möjlighet till intervjuer för besökande journalister.

Mobility Day är en plats där vi möts och tillsammans utvecklar regionala och nationella kluster som kopplar samman fordons- och transportindustrin med Stockholms starka aktörer inom tech. Genom att synliggöra kraften och kunskapen kring nya digitaliserade transporttjänster och Stockholm som en intressant plats för att genomföra och testa nya lösningar kan vi få fler företag att samarbeta. Det ger både inspiration för vad som är möjligt och gemensam kraft för att driva en hållbar utveckling framåt.

Mer information om programmet, seminarier, talare, schema för demonstrationer samt deltagande företag finns på Kista Mobility Day, https://mobilityday2023.confetti.events

Vi ser fram emot att ses i Kista den 30 Augusti.

Vänliga hälsningar,
Kista Science City, Ericsson, Stockholms stad och Region Stockholm