5-års jubileum för Ekonomi & Företag

Den 7-8 oktober firar Ekonomi & Företag 5 år på Kistamässan. På mässan kan besökaren lyssna till inspirerande föreläsare såsom, ekonomiprofessorn Micael Dahlén, Svenskt Näringslivs chefsekonom Ann Öberg och asienexperten Kent Härstedt. Möjlighet ges även att träffa ett hundratal utställare som bjuder på nyheter inom systemstöd, försäkringar, finansiering, pensioner, bemanning, bolagsbildningar, löner med mera.

Jobbar du på ett litet eller mellanstort företag finns det mycket att uppdatera sig på under årets mässa Ekonomi & Företag. På temascenen Business IT är det fokus på digitalisering och vad det ställer för krav på organisationen, chefer och IT-miljön och hur molntjänster kan sänka totalkostnaden efter införande. Och i mässans scenprogram kan besökaren ta del av kompetensutvecklande föreläsningar i aktuella frågor såsom läget i svensk ekonomi, framtidens valuta och växande ekonomier i Asien.

Ann Öberg, chefekonom, Svenskt Näringsliv pratar på Ekonomi & Företag.

Några höjdpunkter i scenprogrammet:

· Hur mår Sveriges företag idag och hur ser trenden ut framöver?
Günther Mårder, vd, Företagarna

· Vilka reformer behöver Sverige? Global utmaning och läget i svensk ekonomi.
Ann Öberg, chefekonom, Svenskt Näringsliv

· Pengar är så yestermillenium
Micael Dahlen, ekonomiprofessor vid Handelshögskolan

· Asiens ekonomi och utveckling
Kent Härstedt (S), riksdagspolitiker och vice ordförande i OSSE:s parlamentariska församling

· Skatteverket informerar om nyheter och aktuella frågeställningar
Karin Sohlé och Helena Jangel Stridh, Skatteverket

Ta del av hela scenprogrammet.

Ackreditera dig via hemsidan.

Läs mer och håll dig uppdaterad på www.ekonomiochforetag.se

För ytterligare information och frågor kontakta
Lina Hann, projektledare, Ekonomi & Företag, 08-506 650 02, lina.hann@artexis.se
Marika Metsola Renström, pressansvarig 08-506 650 35, marika.renstrom@artexis.se