Acadermia reder ut skönhetsdjungeln

Den 23-24 mars 2013 är det premiär för Nordens första renodlade konsumentmässa inom avancerad skönhetsvård. Under ett och samma tak samlas de ledande i branschen för att visa det senaste inom medicinsk skönhetsvård, anti-ageing och wellness.

Syftet med Acadermia är att skapa en säkrare skönhetsbransch genom att låta branschen och kunderna mötas i en inspirerande miljö med hög kunskapsnivå. På mässan möts människorna bakom produkterna och maskinerna, samt läkarna och sköterskorna. Här finns möjlighet för besökaren att prova på behandlingar, ställa frågor, jämföra kliniker och behandlingar. Och lära sig allt om hur kost och motion påverkar både yttre och inre hälsotillstånd.

Acadermia ska inte kännas som en ordinär mässa, utan miljön ska vara både överraskande och inspirerande – en medi-spa-känsla, säger May Otero, 40 år, grundare & skönhetscoach, Acadermia.

Skönhet på mässor har ju funnits i många år och i olika former. Det som är nytt och spännande med Acadermias koncept – och som har gjort att mässan tagits emot så väl – är vinklingen mot den mer medicinska anti-ageing-delen och att den renodlat handlar om avancerad skönhetsvård, både inre och yttre.

Socialstyrelsen klar som föreläsare
För att inspirera och höja kunskapsnivån erbjuder mässan även ko
stnadsfria föreläsningar om de senaste trenderna inom skönhet. Sveriges ledande experter på området bjuds in. Plastikkirurg Dr Charles Randquist, Victoriakliniken, är bokad, liksom Socialstyrelsen som talar om den nya regleringen av branschen.

Acadermia 2013 arrangeras den 23-24 mars 2013 på Kistamässan i Stockholm. Målgruppen är vanliga kvinnor och män, som är måna om sig och sköter sin hälsa och sitt yttre. Arrangörerna hoppas på 5 000 besökare och 65 utställare under två mässdagar.

För mer information besök www.acadermia.se, facebook.com/acadermia eller kontakta:
May Otero, Grundare & Skönhetscoach, tel: 0707-169816
Catarina Pap de Pestény, Grundare & Marknadsansvarig, tel: 0765-710279

Acadermia är Sveriges mötesplats inom medicinsk skönhetsvård med mässor, seminarier och kurser runtom i Sverige. Vi vänder oss till dig som är intresserad av att vara vacker med ett naturligt skönhetsideal och en hälsosam livsstil. Acadermia ger dig koll på behandlingar, hudvård, kliniker och de senaste trenderna ifrån de bästa i branschen. För dig som är yrkesverksam erbjuder vi ett nätverk där du kan hålla dig uppdaterad och knyta kontakter med andra i branschen.

För mer information om Artexis, Kistamässan kontakta:
Björn Wengse, affärsområdeschef egna mässor, Artexis, bjorn.wengse@artexis.se, 08-506 650 49
Marika Metsola Renström, pressansvarig, Artexis, marika.renstrom@artexis.se, 08506 650 35

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer om Artexis.