Antik & Kuriosa och Konstnärernas Höstsalong under samma tak

Antik & Kuriosa och Konstnärernas Höstsalong under samma tak

Nu finns det dubbel anledning för konst-, antik- och inredningsintresserade att besöka Kistamässan. Kistamässan har bestämt sig för att för första gången arrangera publikmässorna Antik & Kuriosamässan och Konstnärernas Höstsalong under samma tak i höst - den 30 september – 2 oktober 2011.

När Kistamässan under samma helg arrangerar Antik & Kuriosamässan med ett hundratal handlare och Konstnärernas Höstsalong med 200 konstnärer, får besökaren en dubbel upplevelse där antikviteter, vintage, retro och inredning presenteras parallellt med måleri, skulptur, foto, konsthantverk och mycket, mycket mer.

"Vi ser ett ökande intresse för konst, antikviteter och inredning för hemmet, bland våra besökare. Därför känns det mycket positivt att nu kunna erbjuda två parallella mässor inom dessa områden och därmed skapa ett stort mervärde för våra besökare, säger Peter Storckenfeldt", vd på Kistamässan.
Om mässorna För tredje året i rad arrangeras Höstsalongen - konstmässan i Kista. Platsen där enskilda konstnärer presenterar och säljer sina verk. Med ca 200 konstnärskap samlade under ett och samma tak skapas Sveriges största och roligaste konstmässa. Läs mer: www.hostsalongen.se

Den väletablerade och populära Antik & Kuriosamässan i Kista arrangeras parallellt i huset. Ett hundratal handlare med antikviteter och kuriosa föremål möter sin publik . Här samlas antikt, vintage och retro för hem och samling. Läs mer: www.antikkuriosa.se

För vidare information vänligen kontakta; Peter Storckenfeldt, vd Kistamässan peter.storckenfeldt@kistamassan.com, tel: 08-506 650 60

Marika Metsola Renström, pressansvarig Kistamässan marika.renstrom@kistamassan.com, tel: 08-506 650 35