Arrow-stjärnan Katrina Law till Comic Con Malmö

Den 12-13 september arrangeras Nordens största populärkulturella event Comic Con för första gången i Malmö. På plats finns över 45 utställare, internationella filmstjärnor, erkända Youtubers, serietecknare och cosplayare. En av årets affischnamn är Katrina Law, känd från bland annat tv-serien Arrow baserad på superhjälten Green Arrow (Gröna pilen). Just nu är hon även aktuell med inspelningen av en ny ABC Family dramapilot.

– Vi är väldigt glada över att vi har fått ombord så många utställare med bra innehåll till Comic Con Malmö. T ex vårt samarbete med Splay, som kommer att vara på plats med flertalet kända YouTubers, är helt fantastiskt, säger Christian Kullman, projektledare för Comic Con Malmö.

Bakom kulisserna
Bland utställande företag finns exempelvis Twentieth Century Fox som kommer att ge en unik inblick bakom kulisserna på kommande storfilmen Maze Runner: The Scorch Trials, samt visa nya Batman v Superman: Dawn of Justice och Deadpool i sin monter. Vidare kommer bl a CDON, Webhallen, Egmont Publishing, Bandai Namco Entertainment, samt Square Enix för att visa nyheter och ha kändisar och spännande aktiviteter i sina montrar.

Arrow-stjärnan Katrina Law kommer till Comic Con Malmö.

Amerikanska skådespelare sprider stjärnglans

Nu är det även klart med två amerikanska skådespelare som ska sprida stjärnglans på Comic Con Malmö. Det är Katrina Law från tv-serien Arrow och Spartacus: Blood and Sand, som även gjorde ett uppskattat besök på den stora Comic Con mässan i San Diego förra året. Katrina är just nu aktuell i en ny ABC Family dramapilotserie som heter ”Guilt”. Inspelningarna startade i Budapest förra veckan.

Det andra affischnamnet är Christopher Gorham, som har medverkat i ett flertal olika amerikanska tv-serier som Popular och Felicity, men för de flesta kanske mest känd från Ugly Betty.

Båda stjärnorna kommer att delta i paneldiskussioner, träffa fansen och skriva autografer. Christopher Gorham kommer dessutom att berätta om sina erfarenheter av skådespelaryrket under workshopen A Date with Hollywood som sker lördagen den 12 september som ett parallellt och separat event till Comic Con Malmö.

Svenska YouTubers på plats

Det svenska YouTube-nätverket Splay kommer att vara på plats med ett flertal svenska YouTube-stjärnor som Dunderhumor, Arga Skånska Män, Daniel Norberg, Anty och Simon Lusetti.

Biljetter till Comic Con Malmö finns att köpa på Billetto.

Läs mer Comic Con Malmö

Pressackreditering
Vill du som journalist eller fotograf bevaka Comic Con Malmö, så kan du ackreditera dig online.

För mer information om Comic Con Malmö, kontakta:
Christian Kullman, projektledare, christian.kullman@easyfairs.com, 08-506 650 99
Marika Metsola Renström, pressansvarig, marika.renstrom@artexis.com, 08-506 650 35

Om Comic Con Malmö
I höst är det premiär för Comic Con i Malmö. På plats finns såväl spelutvecklare, serietidningsskapare och delar av Hollywoods film- och serieindustri. Gamex startade 2010 och har stadigt lockat runt 30 000 besökare till Kistamässan. Under 2014 slogs Gamex ihop med världskända MCM Comic Con. I år expanderar Comic Con till Malmö och arrangeras den 12-13 september på Malmömässan.
Läs mer på www.comiccon.se

Om Artexis Easyfairs
Artexis Easyfairs arrangerar idag 125 evenemang i 16 länder och driver 8 mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Kistamässan och Malmömässan). Artexis Easyfairs har två affärsområden som drivs under två tydliga affärsområden; Artexis, som äger och driver mässanläggningar, samt mötes- och mässarrangören Easyfairs, som arrangerar över 50 egna mässor årligen i Sverige. Under 2013-14 hade bolaget 396 anställda och omsatte 93 miljoner euro.  Läs mer www.artexis.com www.easyfairs.com