Artexis Easyfairs förstärker sin nordiska organisation för fortsatt tillväxt

Artexis Easyfairs, Nordens största mässarrangör, förstärker sin organisation med två nya operativa chefer och en strategisk chef för marknad, HR, IT och kundupplevelsen. Detta för att stärka kompetensen i bolaget, samt att driva fortsatt tillväxt och strategiskt flytta fram marknadspositionen på den nordiska marknaden.

Ett kvartal efter samgåendet mellan Artexis och Easyfairs har koncernen nu förstärkt sin nordiska organisation med två nya operativa chefer, och en nyinrättad tjänst, COO Excellence & Efficiency Group Nordic.

– Artexis Easyfairs växer årligen med mellan 20 % och 30 % och vi ser en mycket positiv utveckling på mässmarknaden de kommande åren. Vi är mycket glada över att ha kunnat rekrytera så starka ledare till vårt bolag, något som kommer att utveckla både vår personal och våra mässor, allt för att kunna möta våra kunder på bästa möjliga sätt framöver, säger Peter Wanderydz, koncernchef för Artexis Easyfairs i Norden.

I mars tillträdde Lilly Andersson som COO (Chief Operating Officer) för Easyfairs Göteborg. Lilly har de senaste 15 åren haft flera ledande befattningar på TV4 Sverige. Bland annat som försäljningschef och affärsområdeschef med resultatansvar för TV4:s kontor i södra och västra Sverige. Närmast kommer Lilly från en roll som grundare av Business Planet, ett bolag som arbetar med företags- och försäljningsutveckling.

Lena Malm har rekryterats som ny COO (Chief Operating Officer) för Easyfairs Stockholm, samt för Kistamässans externa arrangemang. Lena är idag verksam som vd på Informa IBC Sweden, helägt dotterbolag till Informa plc - en av världens största börsnoterade organisatörer av mässor och konferenser. Lena har lång erfarenhet av affärsutveckling, marknadsföring och försäljningsstrategier, framför allt från sina 16 år på Informa. Lena tillträder sin nya tjänst den 1 juni. Björn Wengse, som var tillförordnad COO under rekryteringsprocessen, återgår till sin tidigare roll som chef för affärsutveckling i Norden.

Susanne Hallencreutz, tidigare COO för Easyfairs Göteborg, tar klivet vidare till koncernnivå, till en nyinrättad roll, som strategisk chef för marknad, IT, HR och kundupplevelse för Artexis Easyfairs Nordic. Susanne har en lång och gedigen karriär inom mässor och konferenser och arbetat i flera olika chefsroller på Easyfairs. Susanne tillträdde sin nya tjänst i början av året.

Artexis Easyfairs befinner sig just nu i en spännande utvecklings- och lanseringsfas. Bolaget lägger stor kraft på fortsatt utveckling av sina mässanläggningar och lanserar samtidigt ett flertal helt nya mässor och konferenser. Dessutom kommer flera befintliga mässor klonas och nylanseras på helt nya platser i Norden.

Om Artexis Easyfairs
Artexis Easyfairs arrangerar mässor, events och konferenser inom en mängd olika områden och branscher, allt ifrån nischade fackmässor till stora publika arrangemang. Varje mötesplats skräddarsys speciellt för att främja branschens utveckling och mognad. Artexis Easyfairs skapar innovativa och framtidsorienterade mötesplatser som presenteras i bästa tänkbara format.

Genom Easyfairs arrangerar koncernen idag 125 arrangemang i 16 länder (Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Kanada, Nederländerna, Norge, Ryssland, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och Österrike).

Artexis driver åtta mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen, Mons, Stockholm och Malmö). I år sysselsätter koncernen över 420 människor och genererar en omsättning på över 100 miljoner euro.

Artexis Easyfairs är mötes- och mässbranschens mest innovativa arrangör. Med den senaste teknologin och engagerad personal säkerställs framtidens mötesplatser och mässor. ”Visit the future with Artexis Easyfairs”

För mer information, besök vår hemsida www.artexiseasyfairs.com

För ytterligare information, kontakta:
Peter Wanderydz
Koncernchef, Artexis Easyfairs Nordic