Bli en actionhjälte med Viaplay på Gamex

Viaplay smygstartar sin nya marknadskampanj på höstens Gamex och CDON Expo. Under parollen ”Det heter Viaplay. Men du får kalla det vad du vill” kan mässbesökarna fotografera sig i Viaplays fotobås och klistra in sig själva i sina favoritgenrer genom att använda olika grafiska teman.

– I vår nya kampanj sätter vi våra kunder i huvudrollen och vi vill visa att ingen Viaplay-upplevelse är den andra lik, säger Janna Winroth, landschef på Viaplay. Vissa vill kunna se en hel säsong av en tv-serie på samma dag medan andra kan ha ett extra starkt intresse för till exempel superhjältar som räddar världen och endast vill se filmer på det temat. I korthet: Det heter Viaplay. Men du får kalla det vad du vill, fortsätter Janna.

På ett enkelt och inspirerande sätt vill vi visa hur vi ger huvudrollen till Viaplay-tittaren. Kampanjen kommer att köras i alla mediekanaler med start den 11e november.

Detektiv? Hollywoodstjärna? Eller actionhjälte? För besökarna på årets Gamex-mässa är valet fritt när de kliver in i Viaplays fotobås och låter sig fotograferas. Bilderna som tas i fotobåset kommer att hashtaggas och publiceras både på Gamex och Viaplays respektive Instagram-flöden. Självklart får besökarna även ta med sig bilderna hem.

Under Gamex får besökarna även chansen att hänga i Viaplays ”vardagsrum” där de kan testa Viaplay-tjänsten och kika på utbudet som erbjuds. Gamex arrangeras med CDON Expo under höstlovet den 31 oktober-3 november på Kistamässan i Stockholm.

Viaplay finns på följande plattformar: PC, Mac, Android och iOS mobiler och läsplattor, Viaplay-boxen, LG Smart TV, Samsung Smart TV, Philips Smart TV, Panasonic Smart TV, Xbox 360 samt PlayStation® 3

Läs mer om Viaplay:
www.viaplay.se

Läs mer om Gamex:
www.gamex.se
www.facebook.com/Gamexmassan

Ackreditering
Klicka här för att ackreditera dig till Gamex och CDON Expo. Parkering ingår ej i ackrediteringen.

För mer information om Viaplay, kontakta:
Janette Cohen, PR Manager, 0736991978, janette.cohen@viaplay.com
Flora Waardahl, Project Manager PR, 0736991928, flora.waardahl@viaplay.com

För ytterligare information om Gamex, kontakta:
Gital AL-Ebeyawi, projektledare Gamex, 08-506 650 89, gital.al-ebeyawi@artexis.se
Joakim Gerhardsson, pressansvarig Gamex, 08-506 650 35, joakim.gerhardsson@artexis.se

Om Viaplay
Viaplay är Nordens ledande online-tjänst för TV, film och sport. Viaplay erbjuder hela säsonger av serier, marknadens största utbud av nya storfilmer och direktsända sportevenemang i världsklass som Engelska Premier League, UEFA Champions League, NHL och Formel 1. Viaplay finns på datorer, iOS enheter, Android mobiler och läsplattor, Smart TV, Viasat Set-Top-Boxar och Xbox 360 och PlayStation®3. Läs mer på www.viaplay.se

Om Gamex
Gamex är mötesplatsen för alla som älskar konsolspel och dataspel. Förutom spel kan besökarna även uppleva musik, film och nöjen.  Besökarna får prova på det senaste inom spelvärlden, upptäcka de senaste nyheterna inom film och animation, samt lyssna på intressanta föreläsningar och seminarier. Gamex kommer i år att arrangeras tillsammans med CDON Expo under höstlovet den 31 oktober-3 november på Kistamässan i Stockholm. Läs mer om Gamex.