Bosse Magnusson rekryterad till Artexis Nordic

Bosse Magnusson har rekryterats till det nystartade mässbolaget Artexis Nordic som Affärsområdesansvarig för Artexis Events, som är mäss- och eventverksamheten på Kistamässan och Malmömässan.

Bosse Magnusson kommer senast från MCI Scandinavia, där han blev ansvarig för MCI:s expansion i Skandinavien för drygt 5 år sedan. Tidigare har Bosse Magnusson en bakgrund med många olika ansvarsområden på Stockholmsmässan under 20 år. Bland annat som projektledare, utvecklingschef och kongresschef. Sista åren på Stockholmsmässan ansvarade Bosse för den kommersiella delen av nya hotellet, Rica Talk Hotel. Sedan 1 juli 2008 är Bosse president i MPI Sweden Chapter, som organiserar 250 ledande personer i Sveriges mötesindustri.

–  Vi är mycket glada över att Bosse Magnusson med sin gedigna kunskap om mötesindustrin åtagit sig det här uppdraget. Hans erfarenhet och bakgrund kommer att vara viktig för den expansionsfas som vi befinner oss i, säger Peter Wanderydz, koncernchef i Artexis Nordic.

Efter fem år i kongress- och konferensvärlden återvänder Bosse Magnusson till mäss- och eventbranschen och ser framemot nya utmaningen.

– Affärsupplägget med flera anläggningar samt mässor och events som skall arrangeras över hela landet känns mycket spännande, säger Bosse Magnusson.

Den 1 mars 2012 tillträder Bosse Magnusson sin tjänst i Artexis Nordic.

För ytterligare information kontakta:
Peter Wanderydz, koncernchef, Artexis Nordic, tel. 0707-122 063
Bosse Magnusson, tel. 0705-360 330
Marika Metsola Renström, pressansvarig, tel. 08-506 650 35

Om Artexis Nordic – ägare Kistamässan och Malmömässan

Belgiska Artexis Group är ett av Europas största familjeägda mässbolag och investerar kraftigt i den svenska marknaden via dotterbolaget Artexis Nordic AB. Strax innan jul 2011 förvärvade Artexis Nordic Kistamässan, strax norr om Stockholm. Kistamässan startade sin verksamhet 2008 och har på kort tid vuxit till att bli en av Sveriges populäraste mötesplatser för mässor, möten och evenemang. Kistamässan genomför över 40 arrangemang per år och har 28 medarbetare. Och den 1 februari öppnar Artexis Nordics nya mässanläggningen, Malmömässan, på 21 000 kvadratmeter i Hyllie utanför Malmö. Läs mer om Artexis Group, Kistamässan och Malmömässan.