Bostadsministern klar som talare på Sweden Green Building Conference på Kistamässan

Bostadsministern Stefan Attefall och Sandro Scocco, chefsekonom på Global Challenge, är två av talarna på Sweden Green Building Conference. Hela konferensprogrammet släpps i morgon tisdag 7 maj – då öppnar även registreringen för besökare. Sweden Green Building Conference med Ekobygg arrangeras för första gången på Kistamässan i Stockholm den 11-12 september.

Konferensprogrammet för Sweden Green Building Conference är nu klart. Ekonomen och journalisten Mia Odabas modererar konferensdelen medan Paul King, ordförande i World Green Building Councils europeiska nätverk, kommer att inviga både konferensen och själva Ekobyggmässan.

Två höjdpunkter ur konferensprogrammet är bostadsministern Stefan Attefall och Sandro Scocco, chefsekonom på Global Challenge, som båda kommer att delta. I morgon tisdag 7 maj presenteras det fullständiga konferensprogrammet. I samband med det öppnar även registreringen för besökare till Ekobyggmässan och Sweden Green Building Conference.

Sweden Green Building Conference med Ekobygg är den naturliga arenan för hållbara affärer och investeringar. Mötesplatsen kommer att erbjuda spännande föreläsare och debatter, seminarier, företag som presenterar den senaste gröna tekniken och mycket mer – allt med en grön profil. Här finner du dagens lösningar för en hållbar framtid.

Sweden Green Building Conference med Ekobygg arrangeras för första gången på Kistamässan den 11-12 september 2013.

Läs mer på www.ekobyggmassan.com och www.sgbc13.se . Där hittar du även länk till hela konferensprogrammet när det släppts.

För ytterligare information kontakta:

Carl-Fredrik Fridén, kommunikatör, Sweden Green Building Conference, 0730-73 98 99, carl-fredrik.friden@sgbc.se
Karin Moberg, projektledare Ekobygg, 08-506 650 04, karin.moberg@artexis.se
Joakim Gerhardsson, pressansvarig Artexis Kistamässan, 08-506 650 35, joakim.gerhardsson@artexis.se

Om Sweden Green Building Council
Sweden Green Building Council är en ideell förening som ägs av medlemmarna, öppen för alla företag och organisationer inom den svenska bygg- och fastighetssektorn. Föreningen verkar för grönt byggande samt för att utveckla och påverka miljö- och hållbarhetsarbetet i branschen. Sweden Green Building Council arbetar med certifieringssystemen Miljöbyggnad, GreenBuilding, BREEAM och LEED. Vi certifierar byggnader och utbildar och certifierar miljöexperter. Föreningen har ca 200 medlemmar vilka är de dominerande företagen inom sektorn samt många kommuner och organisationer. Läs mer www.sgbc.se

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer om Artexis.