BostadsrättsMässan gästas av Pirre och Mackan från nya "Arga snickaren"

Med över 200 utställare på plats, rådgivning och det senaste nyheterna är BostadsrättsMässan den enda samlade kunskapsmässan för alla bostadsrättsintresserade. Årets fokusområden är energisparande, säkerhet och förvaltning. BostadsrättsMässan arrangeras den 20-21 november på Kistamässan i Stockholm.

När Sveriges största bostadsrättsmässa genomförs i Stockholm är det för tjugonde gången i ordningen och intresset har aldrig varit större än i år. Över 200 utställare finns på plats och det är en spännande bredd av aktörer. Bland annat kan man titta närmare på säkerhetslösningar, energisparlösningar, tak och fasad, brandskydd och utemiljö.

Utöver utställningen kan besökaren även ta del av öppna seminarier, intressanta debatter om branschens framtidsfrågor och naturligtvis även ställa sina frågor till experter.

Per "Pirre" Starrin och Marcus "Mackan" Nyhlen från nya "Arga snickaren" besöker BostadsrättsMässan i helgen.

Några av mässans höjdpunkter:

• Tv-profilerna Pirre och Mackan kända från nya "Arga snickaren” och ”Sommar med Ernst” ger sina bästa renoveringstips.
  • Fråga juristerna! En expertpanel svarar på frågor kring ansvar, störningar med mera.
  • Ny i styrelsen? Kostnadsfri introduktion. Föranmälan krävs.
  • Folkkära Kattis Ahlström moderator på Stora Scenen.
  • Bostaden: risk eller raket? Föreläsning med Claes Hemberg från Avanza och Ulf Egestrand från TAU Financials.

Invigning
Under invigningen den 20 november klockan 11.00 på Speakers Corner-scenen, intervjuar moderatorn Kattis Ahlström, Anders Svensson, vd, HSB Stockholm, Niklas Knight, vd, SBC och Cecilia Torhult Liljedahl, marknadsområdeschef, Riksbyggen.

Pressackreditering
Här kan du ackreditera dig till BostadsrättsMässan på Kistamässan.

Vid frågor vänligen kontakta
:
Marika Renström, pressansvarig, Kistamässan, marika.renstrom@artexis.se, 08-506 650 35

Om BostadsrättsMässan
BostadsrättsMässan är den etablerade mötesplatsen där bostadsrättsföreningars styrelser, bostadsrättshavare och andra bostadsrättsintresserade möts. På BostadsrättsMässan Stockholm får besökarna direktkontakt med leverantörer och experter. Rådgivning, inspiration och värdefulla lärdomar som gör att de sparar tid, får kunskap om sitt ansvar och blir säkrare i sin roll. Mässan arrangeras av Easyfairs tillsammans med Riksbyggen, HSB Stockholm och SBC. BostadsrättsMässan arrangeras för 20:e gången i år den 20-21 november 2015 på Kistamässan i Stockholm. Läs mer på: http://www.bostadsrattsmassan.se/

Om Easyfairs
Easyfairs är en del av Artexis Easyfairs Group, ett av Europas ledande mässbolag, som arrangerar 125 evenemang i 16 länder och driver 8 anläggningar i Benelux-länderna och Skandinavien. Artexis Easyfairs har två affärsområden som drivs under två varumärken, Artexis som äger och driver mässanläggningarna, Kistamässan och Malmömässan och mässarrangören Easyfairs, som genomför över 50 egna mässor årligen i Sverige. På Easyfairs mässor får du möjligheten att besöka framtiden. Läs mer om Easyfairs