Branschmässan som skyltar med visuellt innehåll

Pressmeddelande Kistamässan - Sign Scandinavia Onsdag den 8 december 2010

Sign Scandinavia - branschmässan som skyltar med visuellt innehåll

Den 26-28 oktober 2011 träffas branschen på Sign Scandinavia - mässan med fokus på skyltar, storformatsexponering och digital signage. Leverantörer och tillverkare inom branschen presenterar det senaste inom material, maskiner och färdiga produkter.

Planeringen för 2011 års Sign Scandinavia är nu i full gång. Möten med tidigare utställare och nya kontakter fyller projektledaren Helen Anstenius dagar. Montrarna bokas upp och idéer för olika teman, seminarier och andra aktiviteter under mässan stöts och blöts för att skapa de bästa förutsättningarna för en dynamisk och givande mässa. Konjunkturen pekar uppåt och intresset för mässan är stort.

- Det känns otroligt roligt och stimulerande att jobba med denna bransch. Att föra en aktiv dialog med branschens aktörer skapar bästa förutsättningarna för en effektiv mötesplats, säger Helen Anstenius, ny projektledare för Sign Scandinavia.

En kreativ referensgrupp Inför kommande Sign Scandinavia har det upprättats en referensgrupp bestående av företrädare från branschen som tillsammans med projektteamet kommer att delta i planeringen och utformningen av mässan. Ambitionen är att detta samarbete ska göra mässan till en aktuell och viktig mötesplats för hela branschen.

- Min ambition är att tillföra rätt mix av utställare som attraherar fler besökare, en miljö som stimulerar till fler kundkontakter och planera aktiviteter som förstärker den sociala samvaron som ofta leder till nya kundrelationer, berättar Helen.

Kunskapsbaserade seminarier Vi fördjupar och utvecklar seminarieprogrammet i samråd med referensgrupp, partners och utställare. Vi kommer inför mässan att presentera ett effektivt innehåll med fokus på inspirerande och intressanta kunskapsbaserade seminarier med attraktiva föredragshållare.

- Det personliga mötet behåller sin starka ställning som marknadsföringskanal. Tillsammans med alla utställarnas produkter och nyheter kommer vi även att fånga upp trender och bransch-specifika innovationer inför framtiden, avslutar Helen.

Vid frågor gällande Sign Scandinavia vänligen kontakta: Helen Anstenius, projektledare Sign Scandinavia, 08-506 650 69, helen.anstenius@kistamassan.com Malin Ekman, pressansvarig, 08-506 650 45, malin.ekman@kistamassan.com

För vidare information om mässan vänligen besök www.signscandinavia.se

Kistamässan – Sveriges mest centrala mäss- och eventanläggning – är strategiskt placerad i hjärtat av den företags-expansiva regionen Kista Science City. I de nybyggda lokalerna om totalt 15 000 kvm har anläggningen kapacitet att arran-gera mässor, genomföra kongresser och konferenser, events och konserter och allt annat som en flexibel möteslokal kan erbjuda. Den direkta anslutningen till E4, pendeltåg och tunnelbana gör Kistamässan lättillgänglig oavsett färdmedel och närheten till Arlanda och Bromma flygplats skapar gynnsamma förutsättningar även för långväga och internationella kontakter.