Caravan Stockholm ger försmak av campingsommaren

Den 12-15 februari visas över 30 av marknadens ledande varumärken med husbilar och husvagnar i Sverige, på Kistamässan. Caravan Stockholm är mässan för de som älskar friheten med den mobila livsstilen. För underhållningen står artisten Nanne Grönwall och komikern Thomas Petersson.

Foto: Johnér bildbyrå.

Längtar du efter kanotupplevelser, vackra vyer eller laxfiske? På Caravan Stockholm kan du börja planera för din mobila semesterupplevelse. Här finns över 30 varumärken på plats för att visa upp det allra senaste när det kommer till husbilar och husvagnar, samt tillbehör. På Caravan Stockholm hittar besökarna modellerna, inspirationen, restipsen och rådgivningen inför campingsemestern.

Joakim Norberg, vd på Autohallen Husbilar är utställare på Caravan som i år har dubblerat sin yta.

– Det finns ett behov för en mässa i början av året som täcker Mellansverige och södra Norrland, främst för besökare som planerar att köpa husbil och vill få den levererad innan semestern, säger Joakim Norberg.

Husvagnssemester är en svensk klassiker och husbilssemestern lockar allt fler. Det ökade intresset märktes tydligt på förra årets mässa som lockade 9 947 besökare, en ökning med 14 procent jämfört med tidigare rekordet. Och det finns en optimism i branschen och man tror på fortsatt uppgång under 2015.

– Efterfrågan är fortsatt stor för husbilar under den kommande säsongen. Vi upplever att det har blivit trendigt med husbilar och att intresset har krupit ner i åldrarna. En spännande nyhet som vi är först med och kommer att visa på Caravan Stockholm är McLouis All Inclusive - komplett inredd husbil som är körklar med allt som behövs för husbilslivet. Det är bara att vrida om nyckeln och köra, säger Joakim Norberg.

På årets mässa återkommer den populära Husbilsskolan där besökarna får möjlighet att ställa sina frågor till experter, oavsett om det handlar om teknik, restips eller utrustning. En av mässans föreläsare är Christer Johansson, författare och fotograf, med 40-års erfarenhet av husbilsåkande i Europa. För underhållningen står Nanne Grönwall och komikern Thomas Petersson.

Ackreditera dig till Caravan Stockholm genom att klicka här! Ackrediteringen gäller som fri entré till mässan och fri garderob.

Läs mer: www.caravanstockholm.sewww.facebook.com/Caravanmassan

:

Lina Hann, projektledare, lina.hann@easyfairs.com, 08-506 650 02
Marika Renström, pressansvarig, marika.renstrom@artexis.com, 08-506 650 35

Om Artexis Easyfairs

Easyfairs är en del av Artexis Easyfairs Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Easyfairs Group och arrangerar ett 50-tal egna mässor. Artexis driver två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Malmömässan i Hyllie har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer om Artexis Easyfairs.