Demonstration av ”Watch Dogs” på Gamex och CDON Expo

Med Snowden-affären i färskt minne är det svårt att hitta ett mer högaktuellt ämne än hur staten övervakar sina medborgare. Kommande spelet ”Watch Dogs” tar upp en både skrämmande och realistisk framtid. Animeringsansvarige Lars Bonde från Ubisoft kommenterar en exklusiv demonstration av spelet på Gamex och CDON Expo på Kistamässan i Stockholm den 31 oktober-3 november.

Besökarna på Gamex och CDON Expo får möjlighet att träffa Lars Bonde,’Cinematic Animation Lead’ och ansvarig för kvalitén av animeringen i kommande spelet ”Watch Dogs”. Spelet utspelar sig i en övervakad, inte alltför avlägsen, framtid.  Lars Bonde leder ett team hos spelutvecklingsstudion i Montreal som arbetar med skådespelare och alla filmliknande sekvenser – en viktig del i dagens spel.

Lars Bonde finns i Ubisofts monter mellan klockan 15.00–16.00 fredagen den 1 november för att signera ”Watch Dogs”-tshirts till fans. Dessutom kommer Lars Bonde att kommentera en demonstration av spelet i Ubisofts monter följande tider: torsdagen den 31 oktober klockan 12.00–12.30 och 14.30–15.00 och fredagen den 1 november klockan 12.00–12.30 och 14.30–15.00.

För pressbilder och biografi om Lars Bonde:
Klicka här

Läs mer om Watch Dogs:
www.watchdogs.ubi.com

Läs mer om Gamex :
www.gamex.se
www.facebook.com/Gamexmassan

Ackreditering
Klicka här för att ackreditera dig till Gamex och CDON Expo. Parkering ingår ej i ackrediteringen.

För ytterligare information om Gamex, kontakta:
Gital Al-Ebeyawi, projektledare Gamex, 08-506 650 89, gital.al-ebeyawi@artexis.se
Joakim Gerhardsson, pressansvarig Gamex, 08-506 650 35, joakim.gerhardsson@artexis.se

För mer information om Ubisoft, kontakta:
David Antell, PR Manager, Ubisoft, +46 709-47 60 19, david.antell@ubisoft.com
Marcus Legler, Mi5 Communications, +46 (0)708 – 25 78 76, ml@mi5communications.com

Om Gamex
Gamex är mötesplatsen för alla som älskar konsolspel och dataspel. Förutom spel kan besökarna även uppleva musik, film och nöjen.  Besökarna får prova på det senaste inom spelvärlden, upptäcka de senaste nyheterna inom film och animation, samt lyssna på intressanta föreläsningar och seminarier. Gamex kommer i år att arrangeras tillsammans med CDON Expo under höstlovet, den 31 oktober-3 november på Kistamässan i Stockholm. Läs mer om Gamex.

Om Ubisoft
Ubisoft är en av världens ledande utgivare, producenter och distributörer av interaktiva underhållningsprodukter och har vuxit starkt genom att utvidga antalet produkter och uppköp av leverantörer. Ubisoft har kontor i 26 länder och säljverksamhet i 55 länder. Företaget levererar högkvalitativa dataspel och omsatte 2010/2011 mer än 1 039 miljoner euro. Läs mer på www.ubisoftgroup.com,