Dröm dig bort på Rum & Trädgård

Temat för 2013 års upplaga av Rum & Trädgård är drömmar. Temat genomsyrar hela mässan och besökarna får ta del av alltifrån inspirerande idéutställningar till konkreta tips och råd för att förverkliga både den lilla och stora drömmen. Den sjätte upplagan av trädgårdsmässan går den 7-10 mars på Kistamässan i Stockholm.

Det är härligt att få längta och drömma sig bort ibland. Särskilt nu när vintern smyger sig på och vi inväntar juletider. Vi ser fram emot en period av snö, pyntade trädgårdar, förväntan och värmeljus, men kan inte låta bli att även drömma lite om kommande trädgårdssäsong.

Drömmar är årets tema på Rum & Trädgård.

En kopp te i en loungestol i eftermiddagssolen
Temat för 2013 års upplaga av Rum & Trädgård är just drömmar. Hur ser din trädgårdsdröm ut? Innehåller den växter, en speciell inredningsstil eller ett eget växthus med träd som citron, apelsin eller fikon? Kanske drömmer någon om en kopp te i loungestolen på balkongen i eftermiddagssolen, en annan om en dags påtande vid kolonilotten och en tredje om en vackert planerad trädgård med blomsterprakt samt gräsytor för lek och umgänge? Temat genomsyrar hela mässan och besökarna får ta del av alltifrån inspirerande idéutställningar till konkreta tips och råd för att förverkliga både den lilla och stora drömmen.

Kända trädgårdsprofiler och spännande hälsoväxter
Utifrån sagda tema börjar nu även seminarieprogrammet för Rum & Trädgård ta form i allt snabbare tempo. Vi kan idag avslöja två intressanta punkter som vi hoppas kommer inspirera er lika mycket som det inspirerar oss.

Stadsodling är något som allt fler börjar intressera sig av, en dröm finns där om att maximera den lilla yta av trädgård och växtlighet som finns att röra sig med i staden, och vi kan med glädje meddela att trädgårdsprofilen Bosse Rappne även detta år gästar mässan för att hålla ett inspirerande seminarium om just stadsodling. Bosse driver Ulriksdals handelsträdgård och har gjort sig känd via bland annat TV-programmet Äntligen Hemma.

Ett annat trevligt inslag är Ösmo Plantshop, som är kända för att ha ett stort urval med växter som inte finns tillgängliga överallt. På Rum & Trädgård 2013 visas bland annat ett stort urval orkidéer, spännande hälsoväxter från Sri Lanka, handgjorda redskap, och mycket mer. Under de fyra mässdagarna kommer besökaren också att få expertens bästa tips om hur man lyckas med sina orkidéer.

Vid frågor om Rum & Trädgård vänligen kontakta:
Cecilia Eckervig, projektledare, tel 08-506 650 07, cecilia.eckervig@artexis.se
Marika Metsola Renström, pressansvarig, Artexis, tel 08-506 650 35, marika.renstrom@kistamassan.com

Om Rum & Trädgård

Rum & Trädgård är vårens mötesplats för alla trädgårdsentusiaster och inredningsintresserade på Kistamässan. Den 7-10 mars bjuds alla mässbesökare på lustfyllda och inspirerande dagar. En bred mix av utställare och produkter för trädgård och uterum blandas med föreläsningar och idéutställningar arrangerade med kreativitet och glädje av välkända trädgårdsprofiler och professionella inredare.
Läs mer på www.rumochtradgard.se

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer på www.artexis.se.