Ekobygg och SGBC15 stöder arbetet mot flyktingkrisen

Med anledning av flyktingkatastrofen i Europa skänker Ekobygg och SGBC 40 000 kronor till UNHCR.

Under Ekobyggmässan bjuds utställarna normalt på ett mingel med dryck och tilltugg. Nu har vi gjort en omprioritering och väljer att skänka 20 000 kronor till flyktingar istället. SGBC som arrangerar konferensen SGBC15 parallellt med Ekobygg, skänker lika mycket till UNHCR.

– I dagsläget känns det helt rätt att kunna hjälpa människor på flykt och vi hoppas att detta bidrag kan göra stor skillnad, säger Mikael Tamme, projektledare för Ekobygg.

För mer information besök www.ekobyggmassan.se och www.sgbc15.se

För mer information om Ekobygg, vänligen kontakta:
Mikael Tamme, projektledare Ekobygg, 08-506 650 54, mikael.tamme@easyfairs.com
Marika Renström, pressansvarig Kistamässan, 08-506 650 35, marika.renstrom@artexis.com

Pressackreditering

Vill du bevaka Ekobygg och Sweden Green Building Conference? Ackreditera dig här.

Om arrangören

Easyfairs är en del av Artexis Easyfairs Group, ett av Europas ledande mässbolag, som arrangerar 125 evenemang i 16 länder och driver 8 anläggningar i Benelux-länderna och Skandinavien. Artexis Easyfairs har två affärsområden som drivs under två varumärken, Artexis som äger och driver mässanläggningarna, Kistamässan och Malmömässan och mässarrangören Easyfairs, som genomför över 50 egna mässor årligen i Sverige. På Easyfairs mässor får du möjligheten att besöka framtiden. Läs mer om Easyfairs.

Om Sweden Green Building Council
Sweden Green Building Council är en ideell förening som ägs av medlemmarna, öppen för alla företag och organisationer inom den svenska bygg- och fastighetssektorn. Föreningen verkar för grönt byggande samt för att utveckla och påverka miljö- och hållbarhetsarbetet i branschen. Sweden Green Building Council arbetar med certifieringssystemen Miljöbyggnad, GreenBuilding, BREEAM och LEED. Vi certifierar byggnader och utbildar och certifierar miljöexperter. Föreningen har över 250 medlemmar vilka är de dominerande företagen inom sektorn samt många kommuner och organisationer. Läs mer www.sgbc.se