Ekobyggmässan utökar med 50 procent

Det stora intresset för den ledande nordiska mötesplatsen för det gröna och hållbara byggandet, Sweden Green Building Conference med Ekobygg, medför att vi i år utökar hallytan med 50 procent. Utställningsdelen Ekobygg utökar med nytt innovationstorg och med plats för fler utställare. Ekobygg arrangeras i samband med Sweden Green Building Conference den 30 september - 1 oktober 2015 på Kistamässan i Stockholm.

Under två dagar i höst blir Kistamässan en attraktiv mötesplats för grönt byggande och hållbar stadsutveckling.

– Vi ser ett stort förhandsintresse och kommer att fylla mässhallen väl, säger Karin Moberg, projektledare för Ekobyggmässan. Utställningen Ekobygg kommer att bli 50 procent större för att bereda plats för fler utställare och större idéutställningar.

En av premiärårets stora succéer, temaområdet Stadsutveckling, kommer åter att vara i blickfånget under höstens utställning. Här ges möjlighet för särskilt intressanta projekt (8-10 st) att visa upp sig, både de som är genomförda och de som befinner sig på planeringstadiet. En kommun, arkitekt eller byggherre, som är involverade i stadsutvecklingsprojektet får här chansen att visa upp sitt projekt. I mitten av detta område kommer Bee Urban att bygga upp ett nytt trädgårdskoncept.

Mässan kommer med det nya Innovationstorget att stätta fokus på innovation och framtidsfrågor. Cirkulär ekonomi är ett annat hett debatterat ämne som i regi av Cradle Net, kommer att få en mässcen som tillägnas detta ämne.

Sweden Green Building Conference med utställningen Ekobygg sponsorer är PUR-gruppen, Tarkett, Vattenfall och Fabege.

Ackreditering

Klicka här om du vill ackreditera dig till Sweden Green Building Conference med Ekobygg som arrangeras hösten 2015.

För mer information om utställningen (gratis för besökare), besök: www.ekobyggmassan.com.

För mer information om konferensen, besök: www.sgbc15.se

För ytterligare information om utställningen Ekobygg, kontakta:

Karin Moberg, projektledare Ekobygg, 08-506 650 04, karin.moberg@artexis.se
Marika Renström, pressansvarig, 08-506 650 35, marika.renstrom@artexis.se

Om arrangören
Easyfairs är en del av Artexis Easyfairs Group, ett av Europas ledande mässbolag, som arrangerar 125 evenemang i 16 länder och driver 8 anläggningar i Benelux-länderna och Skandinavien. Artexis Easyfairs har två affärsområden som drivs under två varumärken, Artexis som äger och driver mässanläggningarna, Kistamässan och Malmömässan och mässarrangören Easyfairs, som genomför över 50 egna mässor årligen i Sverige. På Easyfairs mässor får du möjligheten att besöka framtiden. Läs mer om Easyfairs.

Om Sweden Green Building Council
Sweden Green Building Council är en ideell förening som ägs av medlemmarna, öppen för alla företag och organisationer inom den svenska bygg- och fastighetssektorn. Föreningen verkar för grönt byggande samt för att utveckla och påverka miljö- och hållbarhetsarbetet i branschen. Sweden Green Building Council arbetar med certifieringssystemen Miljöbyggnad, GreenBuilding, BREEAM och LEED. Vi certifierar byggnader och utbildar och certifierar miljöexperter. Föreningen har över 250 medlemmar vilka är de dominerande företagen inom sektorn samt många kommuner och organisationer. Läs mer
www.sgbc.se