Elsa Billgren och en hyllning till kvinnorna

Årets Rum & Trädgård är fylld av varm inspiration. Vintagebloggaren och programledaren Elsa Billgren är en av inspiratörerna som finns på plats. Norrby Trädgård kommer även till mässan med en hyllning till kvinnorna som odlade för överlevnad. Rum & Trädgård arrangeras på Kistamässan den 24-27 april 2014. Passion är årets tema.

Annelie Källberg från Norrby Trädgård berikar Rum & Trädgård med en inspirationsutställning som tar språng ur Victory Garden, en paroll under 1900-talets världskrig där ett flertal regeringar uppmanade kvinnor att odla grönsaker.  I London odlade ett par i en cirkelformad bombkrater, vilket skapade en symbol för överlevnad. Annelie har tagit fasta på konceptet i sin egen, cirkelformade installation. På mässan presenterar hon sin nya klädkollektion Phlox Design som lanseras 2015.

En annan höjdpunkt på årets Rum & Trädgård är Elsa Billgren, programledare, vintagemodebloggare och författare, som medverkar både med föreläsning och en inspirationsutställning.

– Det ska bli jättekul att komma till Rum & Trädgård! Med min installation ”I min byrålåda” bidrar jag med fantasifull inspiration full av vintage- och loppisfyndande. I mitt föredrag tar jag det vidare och berättar om hur du kan fynda och inreda med just vintage, säger Elsa Billgren.

Rum & Trädgård fångar det lustfyllda och energirika i trädgården, balkongen och uterummet. Mässan arrangeras för sjunde året i rad på Kistamässan i Stockholm – men den här gången flyttar mässan från början av mars till slutet av april. Genom flytten till en ljusare period släpps färgerna, värmen och odlarglädjen in.

Ackreditera dig till Rum & Trädgård genom att klicka här! Presskortet gäller som fri entré till mässan och seminarier i mån av plats.

Läs mer: www.rumochtradgard.se
www.facebook.com/rumochtradgard
#minpassion

#rumochtradgard