Europas största mobila akvarium på Sportfiskemässan som öppnar i dag

I dag öppnar Sportfiskemässan upp till tre dagar fyllda av produktnyheter, aktiviteter och kändisprofiler.  På plats finns även Europas största mobila akvarium där flera uppvisningar arrangeras. Sportfiskemässan arrangeras på Kistamässan i Stockholm den 21-23 mars.

I Europas största mobila akvarium visar branschens heta profiler upp årets spännande nyheter för alla som är nyfikna och vetgiriga. I akvariet simmar gädda, öring, röding och regnbåge. Genom flera olika uppvisningar kan besökarna se hur olika beten och flugor påverkar fisken och exakt hur betet beter sig under vattnet.

Ett pressmöte arrangeras på Kistamässan klockan 11.30-12.25 i dag fredag 21 mars. Klicka här för att läsa mer om mötets innehåll. Vill du medverka på pressmötet? Anmäl dig till Joakim Gerhardsson på joakim.gerhardsson@artexis.se eller på telefonnummer 08-506 650 35.

Annie Lööf, näringsminister och Centerpartiets partiledare, inviger årets Sportfiskemässa i dag fredag 21 mars klockan 13.00. Efter invigningen och efterföljande rundvandring finns det möjlighet att intervjua Annie Lööf (föranmälan sker genom att maila till joakim.gerhardsson@artexis.se).

Fiskesporten växer rejält, kryper allt längre ner i åldrarna och är en av Sveriges absolut största fritidsaktiviteter. Årets Sportfiskemässa firar tioårsjubileum – och årets upplaga är den största någonsin.

Fakta om Sporfiskemässan 2014
Plats: Kistamässan, Stockholm
Tid: 21-23 mars 2013
Öppettider:  Fredag kl 9.00-17.00, lördag kl 09.00-18.00, söndag kl 10.00-16.00
Arrangör: Artexis

Ackreditera dig till Sportfiskemässan genom att klicka här! Presskortet gäller som fri entré till mässan.

Läs mer: www.sportfiskemassan.se
www.facebook.com/sportfiskemassan

För ytterligare information, kontakta:
Agneta Brunell, projektledare, agneta.brunell@artexis.se, 0708-27 70 43
Joakim Gerhardsson, pressansvarig, joakim.gerhardsson@artexis.se, 08-506 650 35