"Executive" - nytt seminariespår på SETT för skolchefer och politiker

På konferensen SETT i april anordnas i år för första gången en seminariedag riktad till skolchefer och politiker. Spåret görs i samverkan med Sveriges Kommuner och Landsting och Föreningen Sveriges Skolchefer. Temat för denna dag är Flyktingmottagande och Validering.

Alexandra Pascalidou är moderator på SETT2016 nya seminariespår - Executive.

Torsdagen den 28 april blir en dag fylld av intressanta talare och inspel, bland annat kommer statssekreterare Erik Nilsson, regeringens samordnare av flyktingsituationen att delta. Moderator under dagen är Alexandra Pascalidou.

Andra talare som redan är klara är: Madeleine Médoc, Chef för flerspråkighet i Växjö kommun, Andreas Sturesson, Kommunalråd i Jönköping och Ingrid Nord, Barn- och utbildningschef i Norbergs kommun.

Innehållet för seminariedagen och övrig information uppdateras löpande på www.settdagarna.se

Förmer information om konferensen:
Fredrik Svensson, Rektorsakademien Utveckling,
fredrik@rautveckling.se, 073-340 41 10

För mer information om utställardelen och Kistamässan:
Lina Hann, Projektledare SETT, lina.hann@easyfairs.se, 08-506 650 02
Marika Metsola Renström, Pressansvarig Kistamässan, marika.renstrom@artexis.se, 08-506 650 35

Om SETT
SETT står för ”Scandinavian Educational Technology Transformation" och handlar om inspiration, ökad nyfikenhet och kunskap kring hur vi kan utnyttja nya sätt arbeta mot högre måluppfyllelse i skolans alla nivåer. Bakom SETT står Easyfairs, Rektorsakademien Utveckling och Stockholms Stad, i samarbete med Lärarförbundet. SETT2016 arrangeras för femte året i rad, den 26-28 april på Kistamässan. Läs mer www.settdagarna.se

Om Easyfairs
Easyfairs är en del av Artexis Easyfairs Group, ett av Europas ledande mässbolag, som arrangerar 125 evenemang i 16 länder och driver 8 anläggningar i Benelux-länderna och Skandinavien. Artexis Easyfairs har två affärsområden som drivs under två varumärken, Artexis som äger och driver mässanläggningarna, Kistamässan och Malmömässan och mässarrangören Easyfairs, som genomför över 50 egna mässor årligen i Sverige. På Easyfairs mässor får du möjligheten att besöka framtiden. Läs mer om Easyfairs.