Galapremiär, bokreleasetorg och glasutställning på Promotionmässan

Den 19-21 januari 2016 samlas profil- och promotionbranschen i Stockholm. Bland årets nyheter finns en spektakulär glasutställning av Kosta Boda, många produktnyheter, bokreleasetorg och den guldkantade Promotiongalan på Nalen.  Promotionmässan arrangeras sedan 2013, på Kistamässan i Stockholm.

En av årets nyheter på Promotionmässan är "Bokreleasetorget".

Under tre dagar medverkar hela profil- och promotionbranschen på Promotionmässan. Här ges besökare och utställare från hela Norden möjlighet att nätverka, inspireras och presentera nya produkter. New Wave Groups grundare Torsten Jansson, Helena Sundén, generalsekreterare Institutet Mot Mutor som av SvD lyfts fram som en av årets 100 höjdare, Malin Tegnhammar, en av de nominerade till ”Årets Affärsnätverkare 2015” och experten inom ledarskap och personlig utveckling, Christer Magnusson, är några av föreläsarna. Till fackmässan kommer närmare 150 profil- och promotionföretag för att visa upp produkter, trendspana och nätverka. Till utställarna hör bland annat New Wave Group, Xindao och Matterhorn.

Några av årets höjdpunkter:

Premiär för Promotiongalan
Den 19 januari är det premiär för Promotiongalan på Nalen i Stockholm. Det är Promotionmässans största satsning någonsin. Fem priser delas ut i följande kategorier, Årets Återförsäljare, Årets Leverantör, Årets Miljökämpe, Årets Produktinnovation och Årets Monter. Kvällen ramas in av en trevlig middag och storslagen discoshow med Alcazar.

Bokreleasetorg
I entrén på mässan kommer det att finnas ett bokreleasetorg med tre boksläpp inom kommunikation, försäljning, personlig utveckling och sociala medier. Där träffar ni författarna som svarar på frågor och signerar böcker.

”Art on tour”
Art on Tour kommer till Promotionmässan, där Kosta Boda ställer ut konstnyheter från Lena Bergström med nya Planeter och andra banbrytande konstglasbitar från ledande glaskonstnärer.

Jackan ”Stockholm” av PET
Bland årets produktnyheter från mässans utställare kan vi nämna XD Apparel som har tagit fram som de kallar det ”den grönaste jackan på planeten”. Hela kollektionen är tillverkad med hållbarhet i fokus och av återvunna material. Så lite vatten och energi som möjligt har använts och polyestertygerna är tillverkade av återvunna PET-flaskor.

Mässan anordnas av Easyfairs i nära samarbete med SBPR, den svenska intresseorganisationen för profil- och promotionprodukter och PWA, Promotional Wholesalers Association.

Ackreditera dig till Promotionmässan genom att klicka här. Presskortet gäller som fri entré till mässan och föreläsningar. Är du intresserad av att bevaka Promotiongalan, kontakta marika.renstrom@artexis.com.

För mer information besök www.promotion-massan.com eller kontakta:
Sofie Täppmark, projektledare, sofie.tappmark@easyfairs.se 08-506 650 21
Marika Metsola Renström, pressansvarig Kistamässan, marika.renstrom@artexis.com, 08-506 650 35

Om Artexis Easyfairs
Artexis Easyfairs Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer om Artexis Easyfairs.